Zarabiaj w erze F-commerce

Reklama osobista na Facebooku pozwala na analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych i oferowanie im produktów dopasowanych do ich preferencji.
Wtorek
30.09.2014
Facebook to nie tylko portal społeczenościowy. To potężne narzędzie sprzedażowe. Jak je wykorzystać?
 

Swoje reklamy na Facebooku umieszcza ponad 1,5 mln firm. W wirtualnym świecie „Twarzoksiążki” czeka 1,2 mld potencjalnych klientów z całego świata, w tym 12 mln nad Wisłą. Tradycyjne reklamy przynoszą jednak niewiele korzyści, bo średnio na 1 tys. wyświetleń notują raptem 4 kliknięcia. Nieco lepiej radzą sobie reklamy gier (6 kliknięć), za to branża e-commerce plasuje się poniżej średniej – 3 kliknięcia… Mimo tego media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wielu firm.

– Zachętą jest nie tylko duża liczba aktywnych użytkowników, ale też mała bariera wejścia oraz stosunkowo proste w obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od kilku złotych dziennie. Jest to więc platforma, którą chętnie testują zarówno firmy o mniejszych, jak i większych budżetach – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Sociomantic Labs.

Facebook, świadomy swojej siły i zasięgu, wychodzi naprzeciw firmom, które szukają w nim szans na zwiększenie sprzedaży. Od niedawna testuje więc nowe narzędzie – przycisk „Kup”, mający umożliwić firmom sprzedawanie swoich produktów i usług bez opuszczania portalu. Przycisk  będzie można dołączyć zarówno do reklam, jak i postów zamieszczanych w portalu.

Efektywność tradycyjnych facebookowych reklam pozostaje jednak niska, a na dodatek koszty opartych na nich kampanii cały czas rosną. Jak więc prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż? Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników. To z kolei wymaga tworzenia dużej liczby unikatowych ofert. Proces ten można jednak zautomatyzować, korzystając z reklamy osobistej (ang. programmatic). Dzięki niej możliwe jest analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych, ich historii zakupowych oraz szeregu dodatkowych danych. Na tej podstawie, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można wytypować produkty, które będą wpisywały się w potrzeby konkretnego konsumenta, a następnie wyświetlić mu te oferty bezpośrednio na Facebooku.

– Wszystkie te działania, łącznie z przygotowaniem zindywidualizowanych reklam, odbywają się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym, a efekty są widoczne bardzo szybko. Taka spersonalizowana reklama wykazuje  znacznie większą skuteczność od standardowych przekazów. Cechuje się też większą średnią liczbą kliknięć – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Co ważne, tak przygotowana kampania może zostać przeprowadzona nie tylko na Facebooku. Oferty dedykowane konkretnemu użytkownikowi mogą być wyświetlane również w innych serwisach społecznościowych, w ramach reklam Google oraz na stronach internetowych. (gum)


POPULARNE NA FORUM

Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes z małym kapitałem

Jeśli ktoś z Was ma własny hotel i zastanawia się jak zwiększyć zyski z usług dodatkowych znajdujących się w hotelu to zachęcam do zajrzenia na...

229 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Moim zdaniem warto założyć swoją firmę. Nawet jednoosobową działalność gospodarczą. Koszty nie są aż tak duże, a jak ma się coś co będzie na siebie dobrze...

89 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Moim zdaniem warto założyć swoją firmę. Nawet jednoosobową działalność gospodarczą. Koszty nie są aż tak duże, a jak ma się coś co będzie na siebie dobrze...

89 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Gdzie znaleźć pieniądze na własną firmę?

Środki na rozwój firmy można uzyskać m.in. w ramach pożyczek na raty https://www.netpozyczka24.pl/pozyczki-ratalne/

3 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

Nie wiem czemu, ale link mi się źle dodał, więc umieszczam jeszcze raz :D [url]https://www.posiflex.com.pl/pl_gdzie-potrzebny-jest-czytnik-kodow-kreskowych,203.html[/url]

16 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

Od siebie dodam, że w każdym sklepie niezbędnym narzędziem pracy jest czytnik kodów kreskowych. Dlaczego warto w niego zainwestować i gdzie jeszcze jest przydatny czytnik...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018