Młodzi klienci coraz częściej sięgają po ofertę restauracji online. Dostępność menu na stronie lokalu czy też platformie gastronomicznej jest dziś koniecznością. Internetowe menu jest tak samo istotne jak to dostępne w lokalu. Jego interaktywność i brak ograniczeń ze strony papieru może sprawić, że jeszcze bardziej zapadnie w pamięć.
Niedziela
19.10.2014
Menu to najlepsza wizytówka restauracji. Atrakcyjnie opracowane, jest w stanie wpłynąć na decyzję klienta.
 

Jakość i smak serwowanych potraw to czynniki, które w głównej mierze wpływają na wybór restauracji przez klienta. Cały proces decyzyjny rozpoczyna się jeszcze przed skonsumowaniem dania – wpływ na podjęcie decyzji mają walory estetyczne i zmysł wzroku. Dlatego najlepszą przynętą restauracji poza jej wystrojem i estetyką serwowanych dań, może okazać się atrakcyjne menu. Swoim wyglądem, układem pozycji i grafik powinno odzwierciedlać charakter lokalu, a także sprawić, że klient zechce złożyć zamówienie.

Podstawą w tworzeniu oferty restauracyjnej jest jej przejrzystość. Wielkość karty, sposób rozmieszczenia pozycji, ich ilość oraz opis oferowanych potraw powinny ułatwiać klientowi dokonanie wyboru. Tradycyjnie sprawdzającym się rozwiązaniem jest podział karty na odrębne sekcje. Kategorie dań warto wyróżnić przy pomocy widocznych nagłówków. Ilość użytych gam będzie zależna od rodzaju restauracji oraz jej polityki handlowej.

Podstawowe informacje, które muszą znaleźć się w tradycyjnym menu to przede wszystkim cena oraz krótka charakterystyka serwowanych dań. Podanie składników ma na celu pomoc osobom z alergią na któryś z nich. Oficjalnym wymogiem jest również zamieszczenie gramatury serwowanego dania. Zdarza się, że klienci zamawiający potrawę są zaskoczeni jego zbyt małą lub zbyt dużą porcją, tego typu informacje pozwalają uniknąć nieprzyjemności związanych z niezadowoleniem konsumenta.

W dbałości o walory estetyczne oferty, bardzo ważne są zamieszczone w niej grafiki i fotografie. Powinny odzwierciedlać wygląd dań podawanych w lokalu, tak, aby goście restauracji nie byli rozczarowani swoim zamówieniem. Dodatkowo, apetyczne zdjęcia potraw jeszcze bardziej podsycają głód klienta i mogą sprawić, że jest w stanie wydać więcej niż planował.

Zbytnie eksponowanie cen nie jest wskazane jeżeli restaurator chce, aby klient zapomniał o kosztach zamówienia. Odpowiednio skonstruowany cennik pozwala wpłynąć na jego decyzję. Jeżeli zostanie uporządkowany w kolejności rosnącej lub malejącej, konsumentowi łatwiej będzie porównać koszty i trudniej zdecydować się na dania najdroższe. Kolejność wysokości cen powinna jednak uwzględniać predyspozycje klientów restauracji.

Zasady konstruowania menu restauracji sieciowej różnią się nieco od wymogów tworzenia karty dań niezależnego lokalu gastronomicznego. Sieci gastronomiczne mają często opracowany uniwersalny model karty dań, która trafia do klientów.
- W Da Grasso stawiamy na to, aby goście naszych pizzerii, zawsze znaleźli w menu swoje ulubione pozycje, bez względu na to, gdzie znajduje się lokal. Wybór grafik oraz rozstaw pozycji został skonsultowany ze specjalistami i jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Zdjęcia dań i zestaw informacji na ich temat, zamieszczony, zarówno w karcie dostępnej w lokalu jak i w internecie są dobrane w taki sposób, aby konsumenci byli w pełni poinformowani o tym co zamawiają – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.

W przypadku pizzerii, trzeba pamiętać, że konsumentami są często osoby młode. Aby trafić do tej grupy odbiorców menu nie może być sztampowe. Grafika musi przykuwać uwagę i cieszyć oko młodego konsumenta. Warto zadbać o to, aby w ofercie mogły pojawić się wkładki dotyczące aktualnych promocji i dostępnych zniżek. (dw)


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Przepisy na zysk /31.08.2018

Prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na własny bar, pizzerię i lodziarnię. Zakładamy palarnię kawy, salon kosmetyczny, agencję ubezpieczeniową, sklep Żabki i blog modowy. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!

Da Grasso w natarciu /06.06.2018

W tym roku Da Grasso otworzyło już osiem nowych lokali. Do końca roku sieć chciałaby zawiesić szyld na kolejnych 10 pizzeriach.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Z drugiej strony franczyzy /04.12.2017

Tomasz Szadkowski przez długie lata kontrolował lokale Da Grasso. Aż w końcu postanowił sam otworzyć pizzerię we franczyzie.

Biznes dla dwojga /05.11.2016

Karolina i Dariusz Nowakowie prowadzą dwie pizzerie Da Grasso. Jak na zgodne małżeństwo przystało, obowiązkami podzielili się sprawiedliwie.

POPULARNE NA FORUM

Naleśnikarnia

Dobry pomysł, dużo ludzi lubi naleśnikarnie. Tu macie namiar na sprawdzonego dostawcę pieczarek: Lomania http://lomania.pl/ Od dawna zajmują się przetwórstwem...

5 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Dobre miejsce na pizzerię

Really I Appreciate The Effort You Made To Share The Knowledge. This Is Really A Great Stuff For Sharing. Keep It Up. Thanks For Sharing. Αληθινή Ιστορία...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Sprzęt do knajpy

Akurat konkurencja jest taka sobie, bo mało który sklep jest w stanie zaoferować wyposażenie wysokiej jakości. Jeśli jednak liczysz na coś naprawdę solidnego, to postaw...

2 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Fast food na kółkach

A ja z kolei polecam Wam marven - https://marven.pl/Akcesoria/Alternatywne-metody-parzenia-kawy/Aeropressy

7 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Odsstapie

Witam, proszę o kontakt dziekuje Lukasz.

2 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Fast food na kółkach

Food truck jest obecnie bardzo popularny, gdzie się nie rozejrzymy, to tylko to jedzenie na kółkach.

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018