Zgotują sobie dobry los
Dobra opinia o firmie, czy też marce, to obecnie jeden z jej najważniejszych zasobów niematerialnych. Nic więc dziwnego, że pracownicy korporacyjnych działów PR dwoją się i troją, żeby opinia publiczna miała na temat marki jak najlepsze zdanie. Nie mają oni jednak łatwego zadania, bo w natłoku informacji, które każdego dnia atakują potencjalnych klientów, trudno jest przemycić coś, co naprawdę przykuje uwagę. Dlatego też coraz więcej firm oprócz standardowych działań promocyjnych sięga po eventy czy sponsoring.
Tymczasem działania promujące firmę nie muszą się sprowadzać wyłącznie do reklamy jej marki czy produktów. Pokazuje to przykład firmy Makro, która postanowiła pokazać małym dzieciom, że gotowanie może być świetną zabawą organizując warsztat kulinarny z udziałem szefów kuchni Makro oraz Kulinarną Reprezentacją Polski.
„Kolacja mistrzów”, bo taką nazwę nadano warsztatom, odbyła się w Kuchni Pokazowej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości Makro, w której na co dzień szkolą się szefowie kuchni i pracownicy branży HoReCa. W imprezie wzięła udział grupa kilkudziesięciu dzieci w wieku 10-15 lat. Młodzi kucharze, pod czujnym okiem mentorów, przygotowali mus z groszku oraz czekoladowy suflet.
Zdaniem psycholog Agnieszki Bysko, gotowanie w dzieciństwie jest jednym
z najcenniejszych regularnych treningów twórczości, z jakich w sprzyjających okolicznościach może korzystać każde dziecko.
– W kuchennej przestrzeni dziecko może rozwinąć przekonanie o tym, że warto próbować
i eksperymentować. To tu dziecko może nauczyć się swoich granic, potrzeb, rozwija gotowość niekonwencjonalnych poszukiwań w świecie smaków i zapachów, tu może nabrać zaufania do własnych zmysłów – tłumaczy psycholog.
Owocem takiej ciekawości może być pasja, która z czasem może pomóc młodym ludziom w podjęciu decyzji o ich karierze zawodowej. Psycholog Agnieszka Bysko zauważa, że gotowanie ma także szerszy kontekst:
– Same zakupy, a potem gotowanie, wąchanie i smakowanie mogą stać się wspólną przepustką dla dzieci i rodziców do świata wiedzy o własnych i odmiennych tradycjach, normach kulturowych, historii, biologii i geografii – dodaje psycholog.
Przykład Makro pokazuje, że działania PR-owe mogą bardzo skutecznie wykorzystywać modę np. rosnącą popularność gotowania i wzrost prestiżu zawodu kucharza. (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali