Dobry start to gwarancja sukcesu

Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi.
Wtorek
22.09.2015
Istnieje zasada: 80 proc. twojego sukcesu zależy od tego, co robisz w ciągu pierwszych 20 proc. czasu pracy. Sprawdź, jak najlepiej wykorzystać pierwsze godziny.
 

– Z moich licznych rozmów z przedstawicielami różnych zawodów, ale szczególnie tych powiązanych z finansami, wynika, że niezwykle ważne z punktu widzenia sukcesów w pracy jest to, w jaki sposób zaczyna się dzień – przekonuje Dan Richards, specjalista ds. motywacji w biznesie, autor bestsellera „Getting Clients, Keeping Clients”, który prowadzi swoją stronę danrichards.com.

Poniekąd zgadza się z jego podejściem wielka instytucja finansowa – bank Merrill Lynch, która zaleciła ostatnio swoim pracownikom wdrożenie planu 15-85: pierwsze 15 proc. czasu spędzonego w pracy powinno być jak najwyższej jakości, bo determinuje 85 proc. efektów.

Czemu pierwsze momenty pracy są tak ważne?
– Pierwsza godzina może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi – uważa Richards.

W jaki sposób powinno się więc wykorzystać tę pierwszą godzinę pracy? Richards przyznaje, że są różne podejścia. Wiele z nich jest stosowanych przez klientów Richardsa, bądź przez znane ze świata biznesu osoby.

Znajdź swój sposób

Oto kilka sposobów na dobrą organizację pierwszych godzin pracy:

1. Trzy ważne pytania – tuż po wejściu do biura należy sobie zadać trzy ważne pytania:

- czy są jakieś fakty i sprawy, o których trzeba poinformować współpracowników, szefa, podwładnych?

- co jest najbardziej optymistycznym faktem z wczoraj?

- co jest najważniejszą rzeczą (sprawą), jaką trzeba załatwić dziś?

2. Substytut stania w korkach – jeśli istnieje taka możliwość, zamiast stać w porannych korkach, lepiej zostać na dwie pierwsze godziny pracy w domu i usiąść do odpisywania na maile i wykonywania ważnych telefonów;

3. Składanie życzeń – warto z samego rana dzwonić do tych ważnych w naszym życiu zawodowym osób, które mają urodziny (nawet, jeśli tylko zostawimy wiadomość na poczcie głosowej, to i tak zostaniemy pozytywnie zapamiętani);

4. Taśmy motywacyjne – niektórzy ludzie już w czasie drogi do pracy rozpoczynają tak naprawdę pracę, odsłuchując taśmy motywacyjne z wypowiedziami np. mistrzów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych;

5. Pięć celów – każdego dnia należy na samym początku pracy zrewidować listę 5 najważniejszych celów zawodowych na najbliższy kwartał i zadać sobie pytania: czy te cele są wciąż aktualne? Co mogę dziś zrobić, by przybliżyć się do realizacji jednego z nich?

6. Metoda Bloomberga – miliarder Michael Bloomberg uważa, że na początku dnia pracy należy ustalić, co jest najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą do wykonania danego dnia i spróbować się z nią od razu zmierzyć (jeśli tak nie postąpimy, będzie ona nad nami wisiała jak burzowa chmura, wprowadzając niepokój, wysysając z nas energię i entuzjazm).

7. Poranek bez e-maili – to metoda na dobre rozpoczęcie dnia praktykowana m.in. przez Davida Karpa, założyciela serwisu Tumblr („Rano trzeba się skupić na ważnych sprawach, a jeśli ktoś ma ważną i pilną sprawę – zadzwoni” – przekonuje Karp).

8. Podziękowania – Tony Robbins, inny ekspert ds. sukcesu, uważa, że dzień należy rozpocząć od podziękowań za wszystko, co się ma, ale też od wyobrażenia sobie wszystkiego, co chciałoby się mieć w przyszłości.

9. Zjedz żabę – podejście mówcy motywacyjnego Briana Tracy’ego, bliźniaczo podobne do podejścia Bloomberga: należy z samego rana zająć się najtrudniejszym problemem, potem – niezależnie od rezultatu – wszystko inne będzie już łatwiejsze i przyjemniejsze.

10. Obsługa klienta, głupcze – założyciel Craigslist, Craig Newmark, zaczyna każdy dzień od godzinnego przeglądu listy skarg, zażaleń i zapytań, jakie nadeszły dnia poprzedniego od klientów jego firmy: „Ta czynność zakotwicza mnie i mój biznes w twardej rzeczywistości” – uważa Newmark.

Warto również pamiętać, by podczas pierwszej godziny pracy wykonać niektóre trywialne, ale niezwykle ważne czynności: zerknąć w terminarz (czy przypadkiem nie mamy ważnego spotkania o 13:00?) oraz sprzątnąć biurko (porządek w miejscu pracy nie tylko ułatwia wykonywanie czynności zawodowych, ale i poprawia samopoczucie).
– Nie ma jednej, uniwersalnej dla każdego recepty na pierwszą udaną i efektywną godzinę w pracy. Ważne jest jednak, by odkryć właściwe sobie dobre otwarcie, które daje „kopa” na resztę dnie i regularnie je stosować – podkreśla Dan Richards.

Monika Lorenc, Smart MBC

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.


Skarbiec.biz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Skuteczna i tania reklama małej firmy

Można postawić na reklamę świetlną czy litery przestrzenne. Nam litery podświetlane wykonała firma https://reklama-bielsko.com/ Mamy też od nich reklamę na...

402 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Tani biznes dla początkującego

Jaki jest szacunkowy koszt otwarcia placówki partnerskiej w Nest Banku? Czy Bank narzuca wyposażenie lokalu i koszty z tym związane?

82 wypowiedzi
ostatnia 17.06.2018
Damskie torebki

Jeśli torebki to tylko Liu Jo! I oczywiście oryginalne :) Tak jak moja poprzedniczka :) https://ubierzsie.com/liu-jo Nie mogę złego słowa na nie powiedzieć. Biznes...

18 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Czy warto otworzyć sklep odzieżowy?

jesli tylko wiesz, że twój produkt jest unikalny lub w naprawdę dobrej cenie to oczywiście :) bez porządnej analizy swot nie ma się natomiast co pchać w ecommerce. Bo...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Mam lokal / Szukam pomysłu na biznes

Może branża spożywcza? Przetwórstwo owoców i warzyw. Jakbyście szukali solidnych maszyn do pakowania soków to znajdziecie je w Bag In Box z Lublina...

427 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Jaką działalność otworzyć na wsi? Pomocy!!!

Zastanawiałam się jeszcze nad tym... Może warto zainwestować w ziemię pod uprawę? Wiem, że to ciężka praca, ale jeśli dobrze to zaplaujesz, to można na tym zarobić....

119 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Great assignment help team provide the java assignment help with the experiences writer in the possible minimal price. In the usa, uk. australia etc, our writer is well...

55 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Prezent na dzień dziecka

Baloniki są super! U nas było przyjęcie dla dzieci w rodzinie i własnie one zrobiły furorę, aż nie zaczęliśmy otwierać prezenty. ;) Na takie przyjęcia obowiązkowo...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018