Ładnym kobietom dają częściej

Crowdfunding to forma pozyskiwania kapitału od użytkowników internetu na przedsięwzięcia społecznościowe, charytatywne oraz biznesowe.
Wtorek
27.10.2015
Badania naukowe dowodzą, że internauci, którzy chcą wspierać finansowo różne projekty m.in. biznesowe, najchętniej powierzają pieniądze młodym i ładnym kobietom.
 

Crowdfunding to forma pozyskiwania kapitału od użytkowników internetu na przedsięwzięcia społecznościowe, charytatywne oraz biznesowe. Pomysłodawca zazwyczaj pozostawia sobie kontrolę nad przedsięwzięciem, starając się pozyskać poprzez portal crowdfundingowy do 50 proc. kapitału potrzebnego na rozpoczęcie działalności, oferując zazwyczaj do 50 proc. udziałów. Ponieważ zwykle jeden udział w danym przedsięwzięciu można kupić za przysłowiowe grosze, bardzo łatwo zostać udziałowcem nowo powstającej firmy (start-up) lub wesprzeć nową inicjatywę dobroczynną. Jeśli chodzi o anglojęzyczne platformy służące do realizacji tego rodzaju projektów, to najpopularniejszy jest Kickstarter. Wśród portali polskojęzycznych są m.in. Beesfund oraz CrowdAngels.

Jeśli ktoś ma naprawdę niezły pomysł na biznes, a brak mu środków na jego rozkręcenie, crowdfunding może być naprawdę ciekawym rozwiązaniem problemu. A co zrobić, by przyciągnąć dawców kapitału? Z najnowszych doniesień naukowców wynika, że trzeba być najlepiej… białym, szczupłym i atrakcyjnym fizycznie osobnikiem.

Badacze z Hong Kong University of Science and Technology, Narodowego Uniwersytetu w Singapurze (National University of Singapore) oraz Uniwersytetu Technologicznego Nanyang w Singapurze (Nanyang Technological University) przyjrzeli się dokładnie temu, w jaki sposób użytkownicy serwisu pożyczkowego Kiva podejmują decyzję, co do tego, komu powierzą swoje pieniądze. Na początek naukowcy stworzyli bazę profilów użytkowników serwisu, a cztery osoby z dwóch kontynentów oceniały ich (użytkowników) atrakcyjność fizyczną.

Następnie naukowcy przeanalizowali dziesiątki tysięcy umów zawartych w wybranym miesiącu. Pożyczka średniej wielkości udzielana poprzez serwis Kiva wynosi 700 USD. Okazało się, że białe, szczupłe, atrakcyjne osoby uzyskiwały bonus w postaci 60 USD. Tymczasem osoby z nadwagą lub o ciemnym kolorze skóry miały problemy z uzyskaniem pożyczek (brakowało im średnio 40-65 USD). Okazało się także, że internauci preferują pożyczanie kobietom oraz osobom z najbiedniejszych regionów świata.

Co ciekawe, azjatyccy naukowcy przeanalizowali również to, czy pożyczenie na portalu Kiva pieniędzy osobie białej i atrakcyjnej podnosi szanse na odzyskanie kapitału. Okazało się, że nie.

Bardzo podobne wyniki badań o zbieraniu kapitału przez Internet uzyskali Nichola Raihani z University College of London oraz Sarah Smith z University of Bristol. Ta dwójka badaczy przeanalizowała profile osób, które zbierały środki na dowolne cele przy okazji startu w imprezie biegowej London Virgin Marathon. Okazało się, że ci biegacze, którzy byli atrakcyjni fizycznie, zbierali 300 USD powyżej średniej, a donatorzy płci męskiej szczególnie hojnie obdarowywali ładne, białe kobiety. Raihani i Smith doszli do wniosku, że profile biegaczek, poprzez które starały się one pozyskać kapitał, stały się dla darczyńców swego rodzaju areną zmagań o przyciągnięcie uwagi atrakcyjnej kobiety.

I jeszcze jeden dowód na to, że w świecie internetu warto być atrakcyjną kobietą. Grupa naukowców pod wodzą T. Franklina Waddella z Pennsylvania State University oraz Jamesa Ivory’ego z uczelni Virginia Tech przebadała kilka miesięcy temu zachowania ludzi grających w „World of Warcraft”. Gracze chętniej udzielali pomocy tym, którzy mieli na awatarach (wirtualnych profilach stworzonej postaci) zdjęcia i wizerunki atrakcyjnych osób. Co ciekawe, jeśli kobiety wybierały męskie postaci, to otrzymywały od innych graczy mniejszą pomoc, niż mężczyźni, którzy wybrali awatar zgodny ze swoją płcią.

Wniosek? W wirtualnym świecie opłaca się być tylko białą, ładną kobietą (nawet, jeśli się nią naprawdę nie jest).

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce


Skarbiec.biz

POPULARNE NA FORUM

Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes z małym kapitałem

Jeśli ktoś z Was ma własny hotel i zastanawia się jak zwiększyć zyski z usług dodatkowych znajdujących się w hotelu to zachęcam do zajrzenia na...

229 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018