07.04.2016

Biznes pokolenia Y

Trzech na czterech millenialsów myśli o własnej firmie. I to w najbliższej przyszłości.

Millenialsi (inaczej pokolenie Y) to ludzie urodzeni między latami 1980-1995. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.

Młody przedsiębiorca Fot. FreeImages.com

Co piąty przedstawiciel przedsiębiorczych millenialsów, czyli pokolenia urodzonego w latach 1980-1995, chciałby związać swój biznes z handlem lub z branżą spożywczą.

Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić  w dalszej przyszłosći (powyżej dwóch lat).

Do jakich branż ciągnie millenialsów? Chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).
Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to własnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.

Niewykluczone, że wielu spośród przyszłych przedsiębiorców zdecyduje się ograniczyć ryzyko biznesowe na starcie, otwierając własną firmę we franczyzie. Zakup licencji wypróbowanej marki to nie tylko sposób na samodzielną działalność, ale też na połączenie menedżerskich umiejętności z ulubioną dziedziną. Franczyzodawcy witają młodych kandydatów z otwartymi rękami.  
Mamy bardzo dobre doświadczenia z pracy z młodymi franczyzobiorcami. Ich energia i doświadczenie oraz ogromny zapał mogą zostać twórczo wykorzystane Marcin Kruszyński, dyrektor Grupy Edukacyjnej 2BLC, rozwijającej franczyzową sieć Szkół Matematyki 2 plus 2.