VIP ma firmę
Wojciech Modest Amaro: Zyskowna restauracja
Gdyby ktoś przyszedł do mnie z propozycją otwarcia restauracji pod moim szyldem, powiedziałbym: tak – mówi Wojciech Modest Amaro, prowadzący Hell’s Kitchen, twórca Atelier Amaro, pierwszej polskiej restauracji z gwiazdką Michelin.
Michał Niemczycki: Przejmę firmy ojca
W biznesie trzeba umieć ustalać sobie priorytety. Doba ma przecież tylko 24 godziny, dla przedsiębiorców również - mówi Michał Niemczycki, prezes firmy Voda Naturalna oraz wiceprezes New Media Ventures.
Tomasz Jakubiak: Szef firmy, szef kuchni
Gastronomia jest naprawdę trudną branżą, a zyski nie przychodzą łatwo. Trzeba poświęcić czas, serce i duszę - mówi Tomasz Jakubiak, kucharz, gospodarz programów kulinarnych i współwłaściciel barów S’poco Loco.
Zrób interes z Markiem Kondratem
Postanowiłem rozwijać firmę Kondrat Wina Wybrane we franczyzie. Ale każdego potencjalnego franczyzobiorcę najpierw staram się odwieść od pomysłu, jakim jest otwarcie sklepu z winami - mówi Marek Kondrat, aktor, właściciel sieci sklepów z winami.
Tomasz Karolak: Łupali mnie bezlitośnie
– Marzy mi się założenie warsztatu, który będzie rekonstruował stare samochody. Przyjdźcie do mnie za 20 lat, to go wam pokażę – mówi Tomasz Karolak, aktor, dyrektor artystyczny teatru Imka.
Tomasz Kammel: Życie po aferze wizerunkowej
- Gdy osoba lub firma przeżywa kryzys wizerunkowy, to radzę im zachować milczenie. Każda wypowiedź powoduje, że dostarcza się paliwo do nakręcania afery - mówi Tomasz Kammel, dziennikarz, właściciel firmy Personal Reactor.
Jacek Rozenek: Własna firma to nie telewizja śniadaniowa
- W polskich firmach jednym z największych problemów jest bariera "rodzicielstwa". Przedsiębiorca traktuje firmę jak własne dziecko, uważa że sam wszystko zrobi najlepiej - mówi Jacek Rozenek, aktor, coach i doradca biznesowy.
Piotr Rubik: Finansowa łamigłówka Rubika
- Gdybym chciał działać w innej branży niż muzyczna, musiałbym się całkowicie przestawić z bycia kompozytorem na bycie biznesmenem. A tego nie chcę. Jak na razie udaje mi się utrzymać z muzyki - mówi Piotr Rubik, kompozytor.
Adam Małysz: Jazda do firmy
– Zarówno w sporcie, jak i w biznesie trzeba być konsekwentnym. Jak się ma jeszcze choć trochę talentu i szczęścia, to sukces gwarantowany – mówi Adam Małysz, mistrz świata w skokach narciarskich, kierowca rajdowy Orlen Team.
Sonia Bohosiewicz: Sushi w roli głównej
- Dzisiaj coraz trudniej o sukces w gastronomii. Jeśli komuś uda się odzyskać zainwestowane pieniądze po dwóch latach, to należy to uznać za bardzo dobry wynik – mówi Sonia Bohosiewicz, aktorka, właścicielka restauracji SushiBu.
Robert Sowa: Sowa w sosie firmowym
– Otwarcie i prowadzenie restauracji wymaga sporych pieniędzy, dużo czasu i przede wszystkim odwagi. A i tak nigdy się nie wie, czy całe przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, czy klapą – mówi Robert Sowa, kucharz i właściciel kilku restauracji.
Solange Olszewska: Biznes w kobiecych rękach
Bardzo lubię słowo „przedsiębiorca”, bo niesie w sobie informację, że ktoś bierze sprawy w swoje ręce. Łącznie z odpowiedzialnością za los swój i swoich pracowników – mówi Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.
Anna Kruk: Kruki wracają na łowy
- Steve Jobs zaczynał w garażu, my – w piwnicy – o nowym biznesie rodziny Kruków opowiada Anna Kruk, współwłaścicielka firmy jubilerskiej „Ania Kruk”.
Irena Eris: Instytuty Kosmetyczne po liftingu
– Korzystam z kosmetyków także innych firm niż moja – mówi Irena Eris, właścicielka spółki Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.
Artur Andrus: W firmie jak w kabarecie
Wszędzie wolny rynek. Wygrywa ten, kto zaproponuje najbardziej atrakcyjny produkt – mówi Artur Andrus, artysta kabaretowy.
Adam Bachleda-Curuś: Rodzina ma firmę
Mogłem być burmistrzem Zakopanego po dziś dzień. Zamiast polityki wybrałem biznes i założyłem rodzinną firmę - mówi Adam Bachleda-Curuś, znany biznesmen, właściciel spółki Bachleda Grupa Inwestycyjna, jeden z najbogatszych polskich górali.
Piotr Kler: Od tapicera do milionera
Nie widziałem dla siebie miejsca w państwowych zakładach. Pozostało mi tylko jedno – otworzyć własny biznes. Przez 10 lat nie miałem w kraju żadnej konkurencji – mówi Piotr Kler, właściciel firmy Kler, produkującej luksusowe meble wypoczynkowe.
Andrzej Mleczko: Talent do biznesu
Do wszystkiego trzeba mieć predyspozycje. Zarówno do rysowania, jak i do prowadzenia biznesu – mówi Andrzej Mleczko, rysownik satyryczny, właściciel dwóch galerii.
Marek Jakubiak, Browar Ciechan: Piwne wojny
Małe browary muszą rozepchnąć się na rynku. Ale do tego potrzeba odwagi, której brakuje moim kolegom z branży – mówi Marek Jakubiak, właściciel browarów w Ciechanowie i we Lwówku Śląskim.
Janusz Józefowicz: Ja jestem marką
– Mam w sobie cechy przedstawiciela handlowego – mówi Janusz Józefowicz, reżyser teatralny i choreograf, dyrektor artystyczny teatru muzycznego „Buffo”.