Pod parasol franczyzy
Obowiązująca od września nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej reguluje rynek i zwiększa kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie produkty te znikają z obrotu w internecie oraz handlu na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ten ostatni przepis był powodem, dla którego Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska, twórcy i właściciele warszawskiej eCygaretki, zdecydowali się na przystąpienie do eSmoking World. Działają w tym biznesie od ponad pięciu lat, stworzyli nawet własną markę produktów. Ich regionalna minisieć liczy 11 punktów w Warszawie i jeden w Piasecznie.
– To była strategiczna, głęboko przemyślana i dobrze policzona decyzja biznesowa – mówi Grzegorz Kołodziej. – Pozostawienie na rynku naszej marki wiązałoby się z ogromnymi kosztami. Z punktu widzenia konsolidacji rynku, byłoby to nieracjonalne, więc uznaliśmy, że warto zacieśnić współpracę z eSmoking World, do czego przekonywał nas Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. Współdziałamy z tą firmą, odkąd zajęliśmy się e-papierosowym biznesem. Czuję się bardziej, jakbym przystąpił do strefy euro niż cokolwiek stracił – dodaje.
Wejście do sieci największego na rynku gracza będzie odbywało się stopniowo. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska mają kilka miesięcy na wyprzedanie produktów pod własną marką.
– Zmiana marki odbędzie się bardzo miękko – mówi Joanna Kazimierska. – To bardzo ważne, bo, dzięki temu nasi klienci mają czas na przyzwyczajenie się do nowego loga oraz produktów.
Od początku roku przedsiębiorcy rozpoczną rebranding swojej sieci. Już teraz otrzymali od eSmoking Wolrd wsparcie w postaci systemów informatycznych oraz pomocy menedżera terytorialnego. Tymczasem w Warszawie uruchomili zupełnie nowy punkt pod marką eSmoking World, niebawem ruszy kolejny. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska chwalą sobie współpracę z franczyzodawcą. Podkreślają profesjonalizm i bardzo krótki czas reakcji na prośby czy zapytania.
Koszt uruchomienia sklepu eSmokingWorld oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 6-9 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....