Franczyzodawca dobrze znany
Zarówno branżę kosmetyczną, jak i markę Golden Rose Elżbieta Twardowska zna bardzo dobrze, i to od dawna.
– Od wielu lat zajmuję się hurtową dystrybucją kosmetyków. Właśnie od tego, ponad 12 lat temu, zaczęła się moja współpraca z Golden Rose – opowiada nasza rozmówczyni.
Początkowo, jako hurtownik, tylko dystrybuowała kosmetyki tej marki. Ale gdy Golden Rose uruchomił system franczyzowy pomyślała, że warto spróbować. Pierwsze stoisko otworzyła w Rzeszowie w 2013 roku.
– Wiedziałam, że firma jest wiarygodnym partnerem, bo nasza dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze – podkreśla.
W 2014 roku uruchomiła kolejne stoisko, w Przemyślu, pół roku później trzecie – znów w Rzeszowie, a w 2015 roku następne w Dębicy.
Kosmetyki z wyspy
Sieć Golden Rose liczy 80 placówek. W ubiegłym roku otwarto 10 stoisk, w tym siedem franczyzowych.
– Mamy stoiska w każdym województwie. W niektórych miastach nawet więcej niż jedno – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose. – Kolejne stoiska otwierają nowi partnerzy, ale warto podkreślić, że mamy też multifranczyzobiorców, którzy prowadzą po kilka punktów.
Franczyzodawca koncentruje się na otwieraniu wysp w galeriach handlowych. Koszt inwestycji to nieco ponad 50 tys. zł – w tej kwocie zawiera się opłata wstępna (20 tys. zł), koszt zatowarowania (27 tys. zł) oraz zakup sprzętu (ok. 5 tys. zł). Samą wyspę handlową Golden Rose wypożycza franczyzobiorcom nieodpłatnie. Powierzchnia stoisk nie przekracza wielkości 3 na 2,4 m. Wszystkie mają jednakową wizualizację. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych ani marketingowych. Towar dostarczany jest z magazynu głównej siedziby firmy.
– Idealny franczyzobiorca Golden Rose to taki, który od samego początku ma pomysł na swoje stoisko. Najlepiej, jeżeli odbył już wstępne rozmowy z wybraną przez siebie galerią, to w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza dalsze działania prowadzące do nawiązania współpracy – dodaje Agnieszka Sęczkowska.
Pomysł na biznes
Elżbieta Twardowska pomysł na prowadzenie swoich stoisk ma na pewno.
– Oczywiście mamy wsparcie w postaci promocji prowadzonej przez centralę firmy. Ale sami też przygotowujemy wiele akcji, mających na celu wsparcie sprzedaży: wizaże, malowanie paznokci, promocje, konkursy w mediach, włączamy się eventy organizowane przez galerie – opowiada. – Trzeba także pilnować dobrego zatowarowania stoisk, sprowadzać nowości. Inaczej nie da się prowadzić biznesu. A musimy pamiętać, że czynsze w galeriach handlowych są wysokie, więc trzeba się starać, by zapracować na nie i na swój zysk. Jeśli ktoś myśli, że wystarczy otworzyć punkt, a wszystko dalej samo będzie się kręcić, to jest na najlepszej drodze do porażki.
Franczyzobiorczyni nie wyklucza, że zdecyduje się na kolejne otwarcia.
– Warunkiem jest znalezienie atrakcyjnych lokalizacji, które jednocześnie nie będą się kłócić z moją działalnością hurtową – podkreśla Elżbieta Twardowska.
Według ekspertów wartość polskiego rynku kosmetycznego systematycznie rośnie. Ostatnio szacowano ją na ok. 22 mld zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...