Quiosque zaczyna wiosnę
Polski franczyzodawca miał intensywną końcówkę ubiegłego roku – w grudniu sieć Quiosque powiększyła się o cztery sklepy. Mimo tego nie zwalnia tempa. Pod koniec lutego uruchomił kolejny sklep, tym razem własną placówkę w centrum handlowym Auchan w Białymstoku. Lokal zajmuje powierzchnię 100 m2 i jest trzecim salonem marki w mieście.
– Białystok to miejsce z ogromnym potencjałem dla Quiosque. Wyniki sprzedaży w naszych pozostałych dwóch salonach, wskazują, że jest coraz większe zainteresowanie naszą marką. – mówi Aleksandra Posiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque. Zgodnie z zapowiedziami, w tym roku sieć ma powiększyć się łącznie o 18 sklepów.
Franczyzodawca już szykuje się do nadchodzącego okresu wiosenno-letniego. Na półki sklepowe trafia właśnie nowa, sezonowa kolekcja. Jak zapowiadają projektanci, jej znakiem rozpoznawczym jest duża różnorodność – od zestawów na elegancie przyjęcia, po sportowe modele idealne na spacer po lesie. Twórcy proponują zarówno minimalistyczne formy i geometryczne nadruki, jak i romantyczne, kobiece akcenty. W nowej kolekcji dostępne będą zarówno propozycje do biura, ubrania przydatne podczas wakacyjnych wojaży, jak i odzież pasująca do letnich uroczystości – ślubów, komunii i chrzcin. W linii Active znajdą się też ubrania idealne na spacer z psem, jogging czy nordic walking.
Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque, należy dysponować lokalem powierzchni 100-130 m2, w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji, w zależności od stanu lokalu, sięga od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na jeden metr kwadratowy netto. Franczyzobiorca nie ponosi wydatków na zatowarowania, bo franczyza Quiosque działa w modelu depozytowym – towar pozostaje własnością dawcy licencji, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży.
– Szczegóły dotyczące oferty i zasad współpracy z naszymi partnerami omawiamy podczas indywidualnych rozmów. Każdy salon ma swoją specyfikę i różny potencjał. Ma na to wpływ wiele czynników, jednym z głównych jest lokalizacja. Zakładając jednak średni czas zwrotu zainwestowanej kwoty, możemy mówić o około dwóch latach. Zdarzają się jednak przypadki, że ten okres jest zdecydowanie krótszy, np. pół roku – mówi Aleksandra Podsiadła.
Pod szyldem Quiosque działają obecnie 134 sklepy. Połowa z nich należy do franczyzobiorców. Franczyzodawca prowadzi też sześć outletów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.