Top Secret wciąż pod kreską

Miniony rok dla Top Secret oceniamy jako udany. Mimo że nie osiągnęliśmy jeszcze progu rentowności, to zanotowaliśmy radykalną poprawę.
Bogusz Kruszyński, prezes Redanu
Środa
22.03.2017
Franczyzowy koncept walczy o rentowność. Zarząd ma pomysł, jak ograniczyć straty.
 

Modowy segment grupy Redan, do którego należy franczyzowa sieć Top Secret, przyniósł w 2016 roku stratę w wysokości 6,3 mln zł przy 250,6 mln zł przychodów. Biznes jest pod kreską, ale i tak o 5,5 mln zł mniej, niż jeszcze w 2015 roku. Motorem napędowym grupy pozostają dyskonty odzieżowe TXM, dzięki którym spółka zakończyła ubiegły rok na ponad pięciomilionowym plusie. Mimo to, właściciele są dobrej myśli.
– Miniony rok dla Top Secret oceniamy jako udany. Mimo że nie osiągnęliśmy jeszcze progu rentowności, to zanotowaliśmy radykalną poprawę. Z jednej strony dotyczyło to podstawowej działalności i to pomimo niekorzystnego pierwszego kwartału. Z drugiej strony znacznie skuteczniej zarządzaliśmy ryzykami poprzez częściowe odzyskanie strat na należnościach oraz wyeliminowanie strat na różnicach kursowych, pomimo, że wahania kursów były znaczne – mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan. Jego zdaniem pozytywne rezultaty przynosi zmiana strategii wprowadzona jesienią 2015 roku. W jej myśli spółka skupia się nie tyle na wzroście sprzedaży, co na obniżaniu kosztów działalności.

W segmencie modowym w minionym roku widać trzy okresy różniące się wyraźnie w zakresie generowanych wyników oraz widocznych w nich tendencji. W pierwszym kwartale nastąpiło pogorszenie wyniku ze względu na konieczność wyprzedaży nadwyżki towarów z sezonu jesień-zima 2015 r. Powodem były też głębsze od zakładanych przeceny nowej kolekcji wiosenno-letniej. W drugim i trzecim kwartale uzyskano poprawę wyników poprzez zwiększenie udziału kolekcji letniej, co pozwoliło lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów i sezonowości pogodowej. Ale nawet ta poprawa wyników nie pozwoliła osiągnąć progu rentowności. Zysk udało się wypracować natomiast w ostatnim kwartale, na co wpływ miało dobre przyjęcie kolekcji jesienno-zimowej.
– Jesteśmy przekonani, że pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2016 r. zobaczymy w wynikach tego roku. Liczymy, że działania związane ze zmianami w przygotowaniu kolekcji pozwolą nam zwiększyć udział sprzedaży w pierwszych cenach. Na mniejszą skalę będziemy także prowadzić wyprzedaż towarów z poprzednich sezonów. Pozytywne efekty przyniesie także optymalizacja kosztów. Wszystkie te działania powinny pozwolić wypracować zysk w segmencie modowym nie tylko w IV kwartale, ale w całym roku – zaznacza Bogusz Kruszyński.

Sieć będzie rosnąć

Marka Top Secret ma w ofercie odzież dla kobiet i mężczyzn, którzy realizują się zawodowo i rodzinnie, a przy tym chcą ubierać się w zgodzie z trendami. Sieć sprzedaży opiera się głównie na sklepach franczyzowych, których liczba sięga 155. Franczyzodawca zarządza 27 własnymi punktami.
– W 2016 roku otworzyliśmy 16 sklepów, a zamkniętych zostało sześć. W tym planujemy powiększyć sieć o około 20 punktów – mówi Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret.

Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem między 120 a 300 m2. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep Top Secret wahają się między 1 tys. a 2 tys. zł netto za metr kwadratowy, w zależności od stanu lokalu oraz jego lokalizacji.
– Biznesplan dla sklepu franczyzowego jest tak skalkulowany, że od pierwszego miesiąca sklepy zarabiają na pokrycie kosztów bieżących. Zwrot inwestycji wyliczony jest natomiast na maksymalnie trzy lata – tłumaczy Jacek Kopij.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021