Sobota
20.05.2017
Amerykańska agencja reklamy uwierzyła w polski rynek. Chce otworzyć u nas 60 agencji.
 

Signarama, amerykańska agencja reklamy, która działa w 60 krajach i prowadzi już ok. 1,5 tys. agencji reklamy, wchodzi na polski rynek z ofertą franczyzową. – Właściciele zauważyli, że polski rynek rozwija się bardzo dynamicznie, a jego potencjał nie jest do końca wykorzystany. Do tego franczyza w Polsce coraz lepiej się rozwija. Jeszcze niedawno mało kto znał znaczenie tego pojęcia, a dzisiaj coraz więcej osób zmęczonych pracą dla kogoś marzy o tym, żeby pójść na swoje. Franczyza daje taką możliwość w uproszczony sposób – tłumaczy powody tej decyzji Łukasz Małecki, prezes polskiego oddziału Signaramy. Dodaje, że obecnie działa jeden punkt franczyzowy w Polsce. Do końca tego roku mają ruszyć kolejne trzy, a docelowo firma chce ich otworzyć sześćdziesiąt. W grę wchodzą miasta powyżej 150 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcy nie muszą się znać na reklamie.

Aż 80 proc. naszych franczyzobiorców nigdy nie miało styczności z agencją reklamy, a 20 proc. to byli pracownicy agencji reklamy albo osoby prowadzące inne agencje, które przebrandingowały się na Signaramę. Szukamy ludzi z entuzjazmem, który sprawi, że będą lubiani przez naszych klientów, a to z kolei przełoży się na sprzedaż. Współpraca będzie bowiem polegać na bardzo bliskich kontaktach z klientem – mówi Łukasz Małecki. Podkreśla także, że wymaga ona ciągłego szkolenia się. – Dajemy gotowe rozwiązania, ale nie zostawiamy franczyzobiorcy samemu sobie. Szkolenia i analizy mają charakter ciągły, pomagamy w trakcie trwania współpracy a nie tylko na początku – zapewnia Łukasz Małecki.

Przestrzega, że franczyza będzie też wymagała pełnego zaangażowania i ciężkiej pracy. Kwota inwestycji zależy od tego, czy franczyzobiorca będzie chciał mieć własną produkcję reklam czy biuro sprzedaży. Minimum to 50 tys. zł. Na zwrot można liczyć w ciągu roku a maksymalnie po 1,5 roku. Przy tym podczas współpracy franczyzobiorca uiszcza opłatę franczyzową rzędu 6 proc. obrotu.

Opłata ta zmniejsza się jednak w miarę wzrostu obrotów, do 3 proc. Franczyzobiorcy, którzy przekroczą 1 mln zł obrotu, zostaną całkowicie zwolnieni z opłaty – mówi Łukasz Małecki. Twierdzi, że to system, który ma motywować franczyzobiorców do osiągania możliwie najwyższych obrotów. Jednocześnie nie zakłada on, że wszyscy będą co miesiąc osiągać ponad 1 mln zł obrotu. – Niełatwo osiągnąć taki pułap, ale gdyby się tak zdarzyło, to z pewnością taki franczyzobiorca będzie chciał otworzyć z nami kolejną agencję reklamy – tłumaczy.

Jego zdaniem Signarama na dość tłocznym dzisiaj rynku agencji reklamowych wyróżnia się kompleksowością swoich usług. – Klient nie tylko dostaje gotowy produkt, ale również szkolenie i informacje o tym, jak się najlepiej zareklamować, w co warto zainwestować, a co już na obecnym rynku nie działa – mówi Łukasz Małecki.


Dominika Pronarska
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020