Poznaj smak sukcesu

W ciągu roku Domino’s Pizza prawie potroiła liczbę swoich lokali franczyzowych nad Wisłą.
 

Amerykańska marka Domino’s Pizza funkcjonuje na rynku od 1960 roku. Obecnie ponad 11 tys. pizzerii z tym szyldem działa już w 75 krajach całego świata. W Polsce sieć liczy dzisiaj 44 lokale, w 17 polskich miastach: 21 z nich to pizzerie własne, a 23 działają w systemie franczyzowym. - Tylko w ubiegłym roku liczba franczyzobiorców naszej marki wzrosła czterokrotnie, a liczba lokali franczyzowych prawie się potroiła – podkreśla Peter Shaw, Chief Executive DP Polska S.A. - W tym roku uruchomiliśmy już cztery nowe pizzerie, a sześć kolejnych jest w trakcie przygotowań. Zakładamy, że do końca 2017broku przekroczymy liczbę 50 lokali w Polsce.

W 2016 całkowita sprzedaż sieci w Polsce wzrosła o 62 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (like-for-like, czyli biorąc pod uwagę tę samą liczbę lokali, ten wzrost wyniósł 27 proc.). - Chcemy utrzymać ten wzrostowy trend także w tym roku. Biorąc pod uwagę nasze doskonałe wyniki finansowe, właśnie teraz jest najlepszy moment, by przyłączyć się do naszej sieci – podkreśla Peter Shaw.

Docelowo marka chce mieć w naszym kraju 200-300 pizzerii. Kandydat na franczyzobiorcę Domino’s Pizza powinien mieć minimum trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu (lub doświadczenie w gastronomii). Mile widziane są osoby posiadające własny lokal, ale nie jest to warunek konieczny. Licencjodawca zapewnia pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, dysponuje też bazą własnych lokali, gotowych do rozpoczęcia działalności franczyzowej.

Minimalna kwota inwestycji wynosi 95 tys. euro (uzależniona jest m.in. od kosztów adaptacji lokalu). Franczyzodawca pomaga przy projektowaniu pomieszczeń, tak aby jak najbardziej zoptymalizować pracę pizzerii. Udostępnia system do zarządzania lokalem - Domino’s Pulse - w pełni zintegrowany z systemem zamówień on-line i funkcją śledzenia zamówień przez klienta. Licencjodawca zapewnia również kompleksowe szkolenia franczyzobiorcy i personelu oraz pomoc w opracowaniu indywidualnej całorocznej strategii marketingowej, dopasowanej do konkretnej lokalizacji (oprócz tego oczywiście także reklamę sieci na skalę ogólnopolską). Partnerzy mogą korzystać z atrakcyjnych upustów i rabatów. - Zapewniamy również indywidualne wsparcie w prowadzeniu własnej pizzerii w pierwszych tygodniach po jej otwarciu. Pomagamy przejść sprawnie przez cały proces i na każdym kroku jesteśmy do dyspozycji franczyzobiorcy – zapewnia Peter Shaw.

Codziennie Domino’s Pizza serwuje swoim klientom na całym świecie ponad 1 mln sztuk pizzy. Ponad 70 proc. wszystkich zamówień realizowana jest w dostawie (w USA Domino’s Pizza to trzeci co do wielkości sklep internetowy – po Amazon i iTunes). Podobnie jest w Polsce - co zresztą jest zgodne z ogólnokrajowym trendem. 85 proc. Polaków zamawia jedzenie do domu, z czego 50 proc. stanowi pizza. Dlatego także nad Wisłą e-commerce to mocna strona tej znanej marki.

Grzegorz Ziarek
Franchise and Operations Director
grzegorz.ziarek@dominospizza.pl