Przedsiębiorca zainteresowany otwarciem własnej Bacówki powinien dysponować kwotą ok. 100 tys. zł netto, a także lokalem o powierzchni między 50 a 100 m2.
Sobota
10.06.2017
Producenci tradycyjnych wędlin, tacy jak Bacówka, nie narzekają na popyt ze strony klientów. Ale mają poważnego konkurenta...
 

Wędliny to żelazny punkt w jadłospisie Polaków. Według GUS sięgamy po nie 18 razy w miesiącu. Statystyczny rodak zjada 20 kg wędlin rocznie, najchętniej parówki, szynki i cienkie kiełbasy. Coraz większym zainteresowaniem konsumentów cieszą się produkty plastrowane, sprzedawane w małych, pakowanych porcjach. Popytu nie brak również na wybory lokalnych producentów, oferujących wybory z górnej półki. Ale ich biznes musi bić się z agresywną konkurencją ze strony m.in. dyskontów. Jak twierdzi Dariusz Kucz, dyrektor ds. handlu i franczyzy w sieci Bacówka Towary Tradycyjne, hasła „premium” na paczkowanych produktach rzadko mają coś wspólnego z rzeczywistą naturą produktu.
– Dla naszej branży największym zagrożeniem jest wszechobecny produkt premium delikatesowy, który w większości przypadków oprócz wyglądu opakowania nie ma nic wspólnego z wysoką jakością. Dlatego przekonujemy naszych klientów, aby czytali skład produktów, które kupują – mówi menedżer.

Od swoich franczyzobiorców właściciel Bacówki wymaga m.in. zamiłowania do zdrowego żywienia i tradycyjnych wyrobów wędliniarskich. To one stanowią trzon oferty sklepów sieci. Przedsiębiorca zainteresowany otwarciem własnej Bacówki powinien dysponować kwotą ok. 100 tys. zł netto, a także lokalem o powierzchni między 50 a 100 m2. Franczyzobiorca przechodzi szkolenie produktowe w centrali firmy – zakładzie produkcyjnym. W ten sposób poznaje „serce” biznesu i przygląda się procesowi wyrobu wędlin. Uzyskuje też wyłączność terytorialną, której zakres ustalany jest indywidualnie w zależności od wielkości miasta (np. franczyzobiorcy w Kłodzku mają wyłączność na całą miejscowość, w Warszawie – na dzielnice).
– Bacówka posiada własny magazyn centralny. Z niego, oprócz produkowanych przez nas wędlin, garmażerki i mięs wysyłamy do naszych Bacówek wszystkie produkty z naszej listy asortymentowej, stanowiącej załącznik do umowy. Znajdują się tu nasze markowe produkty, takie jak nabiał, jajka, przetwory owocowo-warzywne, słodycze i ponad 1000 indeksów dostępnych w naszej sieci. Dopuszczamy jednak, po naszej wcześniejszej zgodzie, współpracę np. z lokalnymi piekarzami – tłumaczy Dariusz Kucz.

W ramach sieci Bacówka Towary Tradycyjne działa obecnie 16 sklepów własnych i 13 franczyzowych. Ostatnie sklepy firmowe pojawiły się w Krakowie i Lubinie.
– Niebawem pojawią się kolejne punkty, tym razem franczyzowe – w Warszawie oraz Wrocławiu. Oprócz nich w najbliższym czasie planujemy jeszcze otwarcie kolejnych dwóch placówek – zapowiada Dariusz Kucz.

W trakcie działalności franczyzobiorcy odprowadzają do centrali opłatę bieżącą uzależnioną od obrotu, z której jednak mogą uzyskać zwolnienie, jeśli realizują określone obroty. Rentowność sklepów? Tej franczyzodawca nie ujawnia, ale przyznaje, że dopiero po roku czasu można oszacować, jakie są rzeczywiste możliwości placówki w tym zakresie.
– Marże w naszej branży są nieporównywalnie niższe niż te, które oferują koncerty odzieżowe (30-40 proc. – przyp. red.). Dlatego musimy szukać lokalizacji, gdzie jest naprawdę duża liczba potencjalnych klientów – mówi Daiusz Kucz.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022