Przepis na opłacalną pizzerię
Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju Telepizza Poland
Gdzie najlepiej otworzyć pizzerię?
Telepizza otwiera restauracje przy głównych ulicach, centrach miast, a także lokale w strefie food court w centrach handlowych zarówno w dużych miastach, jak i w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. osób. Profil lokalu dopasowujemy do warunków i potrzeb otoczenia. Np. w centrum handlowym wystarczy mniejszy punkt z szybką obsługą. W niektórych przypadkach nie ma sensu otwierania większej restauracji, gdyż jest to nieopłacalna inwestycja. Galerie charakteryzują się szybkim przepływem osób, a klienci zazwyczaj nie mają czasu na celebrowanie posiłków. Jedzą w przerwach między zakupami. Duży lokal mógłby stać się nierentowny, choćby przez wysoki czynsz najmu. Większa placówka lepiej sprawdza się przy ruchliwej ulicy albo na osiedlu, gdzie ludzie spędzają wolny czas. Jeśli pizzeria powstaje na osiedlu mieszkaniowym to jego klientami najprawdopodobniej będą w dużej mierze rodziny z dziećmi. Warto więc dopasować wnętrze lokalu do ich potrzeb i zapewnić np. kącik dla dzieci i zaciszne miejsce dla karmiących matek. Istnieje jednak możliwość połączenia obu formatów.
Jaki jest najlepszy lokal na pizzerię?
Najlepiej, żeby restauracja mieściła się na parterze w budynku przy ruchliwej ulicy, a nieopodal niej można było łatwo zaparkować. Czynsz za lokal powinien mieścić się w granicach normy odpowiedniej dla danej lokalizacji. W przeciwnym razie restauracja może mieć problem z osiągnięciem rentowności. W lokalach już funkcjonujących również warto czasem podjąć próbę negocjowania cen najmu. Franczyzobiorcy Telepizzy mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie. Kolejnym etapem jest przygotowanie restauracji do użytku. Telepizza dostarcza partnerowi gotowy projekt lokalu. Licencjobiorca otrzymuje projekt technologiczny części kuchennej i aranżację sali dla klientów. Wsparcie specjalisty jest bardzo ważne. Przepisy sanepidu są bardzo skomplikowane i wymagają dużej wiedzy by wnętrze restauracji było urządzone zgodnie z obowiązującymi wymogami.
Jaki jest koszt urządzenia pizzeri?
Koszt urządzenia lokalu uzależniony jest od jego powierzchni. Wyposażenie obejmuje urządzenia kuchenne, z których najważniejszy jest piec do pizzy. Dostarczamy jednakowe piece do wszystkich placówek, by w każdym lokalu zachować obowiązujący w Telepizza standard. Mamy podpisaną umowę z producentem, który gwarantuje korzystną cenę zakupu i serwis urządzeń.
Ważnym elementem w biznesie gastronomicznym są również działania marketingowe, dzięki którym lokal ma zapewnioną widoczność, co z kolei ma wpływ na liczbę klientów odwiedzających restauracje i zamawiających w dostawie. Firma dba o widoczność marki, prowadzimy zarówno kampanie lokalne jak i globalne, począwszy od wyszukiwarki Google, sieci reklamowej GDN, poprzez obecność z reklamą na największych portalach informacyjnych oraz mediach społecznościowych. Jednym z kluczowych elementów marketingu lokalnego, są ulotki reklamowe dostarczane klientom do skrzynek pocztowych lub na klamki drzwi. Jednak, żeby takie działania reklamowe były skuteczne, trzeba je powtarzać z określoną częstotliwością.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali