Franczyza z Ameryki
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska
Jak ocenia pan rozwój autodetailingu w Polsce?
Według mnie to wciąż niszowa branża. Mimo że wiedza o usługach rośnie to jednak nie są one powszechnie dostępne. Co prawda wiele warsztatów samochodowych ma w ofercie autodetailing, ale daleko im do autodetailingu z prawdziwego zdarzenia. Nie mają ani odpowiednich narzędzi, ani wiedzy o odnowie i pielęgnacji aut na najwyższym poziomie. Tak więc wciąż jest ogromnie dużo miejsca na tego typu usługę.
Ile jest wart rynek autodetailingu w Polsce?
Rocznie nawet 300-400 mln zł. Polacy kupują samochody i ze względu na duży wydatek, traktują je z troską. Wiedza o autodetailingu ma ją jeszcze pogłębić. Jesteśmy przy salonach dilerskich BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena i średnio w miesiącu z naszych usług korzysta 50-70 proc. klientów. Są to właściciele nowych aut, którzy chcą czerpać radość z nowego nabytku, żeby jak najdłużej utrzymał fabryczny wygląd. Kupują więc usługi, które chronią powierzchnię lakierowaną, czy impregację tapicerki i skóry w środku. Ale jest jeszcze segment aut używanych, których w Polsce jest ok. 15 mln. Wartość autodetailingu w tym segmencie może wynieść mniej więcej 200 mln zł. Autodetailing jest pożyteczny w przypadku zamiaru sprzedaży używanego auta. Wartość samochodu może wtedy wzrosnąć nawet do 20 proc. w zależności od marki i jego salonowej ceny. Wystarczy zainwestować ok. 900 zł w renowację powierzchni lakierowanej i ultrapedantyczne czyszczenie w środku, by później znacznie więcej zarobić na samochodzie. Ziebart, który na świecie istnieje od lat 50 XX wieku widzi ogromny potencjał w Polsce. Stąd też pomysł, by tu się rozwijać.
Kto najczęściej korzysta z usług salonów Ziebart?
Na razie są to właściciele aut premium. W miarę rozwoju usług a także naszej sieci wzrośnie liczba klientów posiadających samochody ze średniej półki i aut używanych. Chcemy, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Plan będzie realizowany stopniowo w miarę rozwoju sieci.
Od kiedy Ziebart istnieje w Polsce?
Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej. Firma otwiera dwa rodzaje placówek – mniejsze Ziebart Express we współpracy z dilerami samochodowymi (dotychczas BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena) oraz duże salony franczyzowe z pełnym pakietem usług – od autodetailingu, czyli ultrapedantycznego czyszczenia samochodu, konserwacji tapicerki, impregnacji skóry i ochrony powierzchni lakierowanej, do usług komplementarnych, czyli zmiany koloru karoserii według gustu klienta za pomocą specjalnych folii. Pierwszy duży salon franczyzowy sieci Ziebart chcemy otworzyć w Warszawie.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Marka Giant szuka partnerów, którzy otworzą wraz z nią sklep rowerowy.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
Inwestycja w sklep LucArt Automotive to 80 tys. zł. Jak szybko może się zwrócić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...