Zapowiada się obiecujący rok

W mojej ocenie styczeń-marzec to optymalny miesiąc na otwarcie salonu DDD Dobre Dla Domu. Zakładając, że kandydat zgłosi się do nas w styczniu, zdążymy otworzyć sklep wiosną.
Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu
Sobota
30.12.2017
Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu opowiada o perspektywach branży wyposażenia wnętrz.
 

Jaki był dla spółki 2017 rok?
Mijający rok był dla DDD okresem wzrostu. Głównymi czynnikami, które go umożliwiły, były poprawiająca się sytuacja w gospodarstwach domowych, większa skłonność do przeprowadzania remontów i zwiększony popyt na mieszkania. W roku 2018 mamy nadzieję na kontynuację tej tendencji na rynku oraz w naszych salonach. Stale pracujemy nad rozwojem oferty, śledzimy bieżące trendy i wprowadzamy nowości produktowe. Oferujemy też pełen zakres usług montażowych. Wiemy, że klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, oczekują produktów i usług dobrej jakości, dlatego nasza oferta jest skrojona pod ich wymagania.

Nadchodzący rok zapowiada się optymistyczne dla branży wyposażenia wnętrz?
Tak, szczególnie dla rynku budowlanego, a co za tym idzie dla branży wyposażenia wnętrz. Według danych GUS produkcja budowlano-montażowa w Polsce wzrosła o 7,6 proc. rok do roku w pierwszym półroczu 2017. Analitycy oczekują utrzymania się dobrej sytuacji w segmencie budownictwa mieszkaniowego w 2018 roku oraz tylko nieco mniejszej dynamiki w kolejnych latach. Kiedy rozpoczęte obecnie inwestycje jeszcze bardziej się rozwiną, branża wyposażenia wnętrz powinna odczuć to bardzo pozytywnie w drugiej połowie przyszłego roku. Zakładamy, że rynek budowlany ma przed sobą jeszcze co najmniej dwa lata wzrostu.

Jaki jest najlepszy czas na otwarcie sklepu w branży wyposażenia wnętrz?
W mojej ocenie styczeń-marzec to optymalny miesiąc. Zakładając, że kandydat zgłosi się do nas w styczniu, zdążymy otworzyć sklep wiosną. To idealny moment, gdyż w marcu i kwietniu rośnie sprzedaż i warto być już na rynku.

Kim jest klient DDD Dobre Dla Domu? To klient remontujący czy wykańczający nowy lokal?
Proporcje rozkładają się prawie równo z niewielką przewagą klienta remontującego (60 proc.). Gdy jednak przyjrzymy się wartości koszyka obu tych grup, okaże się, że klienci, którzy wykańczają mieszkania wydają u nas więcej. To naturalne, bo w nowym mieszkaniu nie ma nic i przed zamieszkaniem, trzeba je urządzić. W remontowanym mieszkaniu część prac możemy odłożyć na później. Wszyscy klienci są dla nas jednakowo ważni, więc nasi franczyzobiorcy muszą mieć ofertę interesującą dla obu tych grup. Dysponują też rozwiązaniami, które przekonują klientów do współpracy z nami, na przykład wsparciem architektów wnętrz, czy certyfikowanymi ekipami montażowymi. Te elementy oferty są o tyle ważne, że współczesny klient nie przychodzi już wyłącznie kupić drzwi czy po podłogę. Klient chce zmienić swój dom. Potrzebuje więc doradcy w osobie architekta wnętrz oraz sprawdzonego wykonawcy, który położy mu podłogę laminowaną lub drewnianą i zamontuje drzwi.

Rozmawiał Łukasz Michalak


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Poukładany interes /30.11.2018

Branża wyposażenia wnętrz bacznie śledzi koniunkturę w budowlance i wie, kiedy przyjdą większe zyski.

Ile trzeba mieć pieniędzy na biznes? /01.11.2018

Planujesz otwarcie własnej firmy, ale nie wiesz ile musisz mieć pieniędzy na ten cel? Podpowiadamy, jak to sprawdzić i nie dać się zaskoczyć niespodziewanym wydatkom.

Przepisy na zysk /31.08.2018

Prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na własny bar, pizzerię i lodziarnię. Zakładamy palarnię kawy, salon kosmetyczny, agencję ubezpieczeniową, sklep Żabki i blog modowy. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!

Doświadczenie to za mało /07.09.2018

Tomasz Mazurek mimo wieloletniego doświadczenia w branży wyposażenia wnętrz nie zdecydował się na samodzielne otwarcie sklepu. Wybrał franczyzę. Dlaczego?

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.