Franczyza dla miłośników motoryzacji
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Poland
Jakie macie plany na 2018 rok?
Spodziewam się, że upłynie on pod znakiem otwarć nowych salonów i wzrostu sprzedaży usług związanych z auto detailingiem i pielęgnacją samochodów. Będziemy się również starać dotrzeć z ofertą do właścicieli aut klasy średniej, bo na razie naszymi klientami są przede wszystkim posiadacze samochodów marek premium. Z czasem jednak będzie się to zmieniać, bo Polacy lubią dbać o swoje auta, niezależnie od ich ceny. Zapotrzebowanie na usługi widzimy też po wzroście sprzedaży w naszych salonach, która w ubiegłym roku była o 55 proc. większa w stosunku do 2016 r.
Ile salonów Ziebart chcecie docelowo otworzyć w Polsce?
W planach mamy 40 placówek w całym kraju w ciągu 10 lat. Oceniam, że Ziebart osiągnie właśnie w tym czasie szczyt rozwoju w Polsce. Tak było w Korei Południowej, która jest podobna do naszego kraju m.in. pod względem kosztów pracy, czy wolumenu samochodów.
Jak będzie wyglądać struktura sieci franczyzowej w naszym kraju?
Uważam, że w Polsce w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców jest miejsce na jeden, dwa duże salony i od trzech do pięciu mniejszych punktów Ziebart Express. Koszt inwestycji w duży salon wynosi mniej więcej 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po ok. 1,5 roku. Mniejsze salony otwieramy z dealerami samochodowymi. Tego typu punkty są wsparciem w funkcjonowaniu dużych placówek. Obecnie klientami Ziebarta w Polsce są głównie właściciele aut premium. Chcemy też przyciągnąć klientów z samochodami ze średniej półki i z autami używanymi. Zależy nam, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Jest o co walczyć, bo wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem w Polsce wynosi rocznie ok. 300-400 mln zł.
Podobno jeśli Ziebart osiągnie sukces w Polsce, będziecie rozwijać się również w innych krajach Europy?
Polska to idealny rynek na rozwój usług, które oferuje firma Ziebart. Branża motoryzacyjna jest tu mocno rozwinięta. Polacy chętnie inwestują w samochody, a widok Audi, BMW, Lexusa czy Mercedesa na ulicach to standard. Jest więc do kogo kierować ofertę, zwłaszcza że ochrona i pielęgnacja aut spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem. Jeśli model rozwoju sprawdzi się w Polsce, wówczas ruszymy na podbój reszty Europy. Obecnie na świecie Ziebart posiada ok. 1 tys. salonów. Działamy w dalekiej i bliskiej Azji (np. Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Arabia Saudyjska, Turcja), a także w Ameryce Północnej – w USA i w Kanadzie. Teraz przyszedł czas na Europę.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Marka Giant szuka partnerów, którzy otworzą wraz z nią sklep rowerowy.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
Inwestycja w sklep LucArt Automotive to 80 tys. zł. Jak szybko może się zwrócić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...