Pieniądze z natury
Od 17 lat Organique produkuje naturalne kosmetyki, a od 2006 roku buduje sieć sklepów pod tym samym logo. Na ich półkach można znaleźć produkty do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, do aromaterapii czy kąpieli. Wszystkie przygotowywane są z naturalnych składników, większość nadal tworzona jest ręcznie.
– Cały czas, regularnie, wprowadzamy do naszej oferty nowości – podkreśla Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzający marki Organique. – Ostatni rok był bardzo bogaty pod tym względem. Hitem okazał się np. nasz suchy olejek do ciała czy świece sojowe do aromaterapii. Zawsze, poszerzając asortyment, dbamy też o to, by nowe produkty nie kanibalizowały naszej dotychczasowej oferty.
W sieci działa obecnie ponad 50 placówek, prawie wszystkie we franczyzie. Rocznie otwierane są zwykle 3-4 nowe sklepy. W 2017 powstało ich więcej, bo aż sześć.
Generalnie marka chce pojawiać się w miastach, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
– Rynek tej wielkości daje gwarancję, że sklep nie tylko się utrzyma, ale też przyniesie satysfakcjonujące obroty – mówi Katarzyna Cicińska. – Choć zdarza nam się otwierać placówki także w mniejszych miastach.
Pod szyldem marki można otwierać zarówno wyspy handlowe, jak i sklepy. Obecnie Organique preferuje lokalizacje w galeriach handlowych. Wystarczająca powierzchnia na sklep to 20-35 m2. Projekt sklepu jest przygotowywany w centrali firmy, przez architekta, na podstawie planów lokalu, dostarczonych przez franczyzobiorcę. Jeśli chodzi o wyspy, to franczyzodawca przygotowuje je według własnych, standardowych projektów. W zależności od wymogów galerii, mają powierzchnię 10-14 m2. Nie są zamknięte, klientki mają możliwość wejścia do środka.
Całkowity koszt inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-180 tys. zł. Przygotowanie sklepu trwa zwykle 1-2 miesiące.
Licencjodawca zapewnia szkolenia dla personelu. Trwają od jednego do dwóch tygodni. Personel zapoznaje się dokładnie z produktami Organique i zasadami obsługi klienta.
– Konsultantki muszą znać każdy produkt, wiedzieć, jaki jest jego skład, przeznaczenie, komu mogą go polecić – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu relacji z klientami, więc muszą być do tego starannie przygotowane.
Dział szkoleń uczy także, jak budować ekspozycje w sklepie i w witrynie. Szkoleniowcy przyjeżdżają do nowo otwieranej placówki i razem z jej pracownikami rozkładają produkty, materiały reklamowe itd. Franczyzobiorcy Organique zarabiają na marży od sprzedanych produktów.
– Mamy bardzo wysoki poziom marżowości – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Od razu na początku jest to ponad 40 proc. Z czasem marża może się powiększać, w zależności od wysokości obrotów sklepu.
Jak mówi franczyzodawca, pierwszy tydzień działalności sklepu z reguły jest bardzo dobry. Później następuje nasycenie nowością i zaczyna się praca nad budowaniem bazy klientów. Pomagają w tym m.in. akcje promocyjne, programy lojalnościowe. Miesięcznie franczyzobiorcy płacą 2 proc. od obrotu na fundusz marketingowy. Akcje marketingowe są przygotowane centralnie.
Według szacunków licencjodawcy oczekiwanie na rentowność trwa od 6 miesięcy do roku. Zwrot z inwestycji powinien natomiast nastąpić w okresie od 2 do 3 lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...