Następny krok na wybiegu

Moda na sklep / Rinascimento skupia cztery różne marki ubrań dla kobiet: Rinascimento, Calliope, Terranova oraz Miss Miss.
Poniedziałek
23.04.2018
Rozwinęli franczyzę ponad 40 marek w segmencie premium. Teraz szukają franczyzobiorców dla kolejnych dwóch brandów.
 

Agent włoskich ubrań planuje otworzyć po pięć sklepów Imperial i Rinascimento. Wszystkie pod batutą franczyzobiorców. W obu sieciach sklepów klienci znajdą ubrania, obuwie i akcesoria klasy premium. – Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w branży modowej. Wystartowaliśmy już z franczyzą ponad 40 brandów. Teraz chcemy otworzyć kolejne butiki – podkreśla Wojciech Wasiucionek, odpowiedzialny za rozwój działu Fast Fashion w grupie GPoland.

ABC mody

Grupa GPoland dotychczas udostępniła licencję franczyzową takich marek, jak Calvin Klein Jeans, Furla, GAS, Liu Jo, czy Tru Trussardi. Od tego roku rusza z kolejnymi. Imperial proponuje kolekcje we włoskim stylu dla klientów od 18. do 40. roku życia. Grupa Teddy Spa skupia natomiast cztery różne marki ubrań dla kobiet: Rinascimento, Calliope, Terranova oraz Miss Miss. Wszystkie butiki grupy GPoland, o powierzchni od 80 do 120 m2, znajdują się w galeriach handlowych bądź centrach miast powyżej 100 tys. mieszkańców. – Mamy sklepy w całej Polsce. Staramy się umieszczać je w odpowiedniej odległości od siebie, żeby zapewnić właścicielom wyłączność terytorialną – mówi Wojciech Wasiucionek. Franczyzodawca nie wymaga od nowego potencjalnych franczyzobiorców doświadczenia w branży modowej. W ramach umowy licencyjnej, podpisywanej na 5 lat, otrzymuje kompendium wiedzy na temat zarządzania salonem. W każdym punkcie zatrudnia od dwóch do czterech osób na zmianę. Wszyscy pracownicy przechodzą szkolenia z zakresu obsługi klienta i sprzedaży. Poszukiwaniem lokalu zajmuje się sam partner lub franczyzodawca. – Wystrój butiku jest standaryzowany. My odpowiadamy za dostarczenie gotowego projektu lokalu. Pomagamy nowemu właścicielowi w wyborze mebli oraz akcesoriów, rekrutacji pracowników i doborze kolekcji – przyznaje Wojciech Wasiucionek.

Ruszają z kopyta

Franczyzobiorca może, ale nie musi korzystać z sugestii dotyczących zamawianego asortymentu. Zatowarowaniem swojego punktu zajmuje się samodzielnie. W ofercie butiku znajdują się zarówno stałe kolekcje, jak i rotowane towary. Biorca licencji na biznes ogląda ubrania i akcesoria, zarówno marki Imperial, jak i Rinascimento, w showroomie firmy zlokalizowanym w Warszawie. Potem wybiera odpowiednie produkty do swojego sklepu przy wsparciu brand menedżerów. Przed objęciem nowego butiku franczyzobiorca musi dysponować odpowiednim kapitałem na start. Koszt inwestycji waha się od 300 do 500 tys. zł., w zależności od wielkości i lokalizacji punktu, a także samego asortymentu. Zwrot z inwestycji następuje najczęściej po dwóch latach prowadzenia firmy. 

Przedstawiciele grupy GPoland już prowadzą rozmowy z pierwszymi franczyzobiorcami marki Imperial i Rinascimento. Tymczasem włoscy dostawcy nabierają wiatru w żagle i planują kolejne otwarcia w Polsce.


Kim jest klient? / Imperial proponuje kolekcje we włoskim stylu dla klientów od 18. do 40. roku życia.
Hanna Górczyńska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021