Interes z bąbelkami
Bubble tea, czyli napar z herbaty, podawany z kulkami tapioki i kostkami lodu, o różnych smakach, to wynalazek pochodzący z Tajwanu. W Polsce stał się popularny kilka lat temu. Serwują go m.in.: punkty z szyldem Boboq, które licencją na bubble tea dzielą się też z partnerami i franczyzobiorcami. Obecnie w sieci działają dwie placówki własne oraz kilkanaście franczyzowych.
– W naszej sieci można otworzyć samodzielny punkt, oferujący bubble tea oraz inne produkty z naszego menu, np. soki naturalne. Mamy też jednak drugą opcję, skierowaną do już istniejących czy też właśnie powstających lokali gastronomicznych, którym proponujemy poszerzenie oferty właśnie o bubble tea – mówi Mirosław Graj, franczyzodawca Boboq. – Inwestycja wynosi wówczas zero złotych. Warunkiem jest posiadanie własnej kostkarki do lodu. Partner musi też kupić u nas komponenty do bubble tea o wartości około 3 tys. zł, na wydłużony termin płatności.
Franczyzodawca zapewnia m.in. darmowe szkolenia z przygotowywania napoju, wszelkie procedury funkcjonowania w sieci, darmową reklamę w internecie oraz przez rok na Facebooku.
– Dla małych gastronomii to świetny pomysł na poszerzenie oferty i dochodów – zachęca Mirosław Graj. – Sprawdzi się zresztą nie tylko w lokalach stricte gastronomicznych. Np. w Kole mamy partnera, który prowadzi salę, gdzie organizowane są imprezy, urodziny i właśnie tam dodał do oferty nasza bubble tea.
Bez inwestycji w sprzęt, napój robiony jest ręcznie. Natomiast jeśli partner uzna, że sprzedaż bubble tea mu się opłaca, może ten sprzęt – np. shaker – dokupić. Licencjodawca nie pobiera żadnych opłat. Natomiast partnerzy mają obowiązek zaopatrywać się u niego w komponenty do produkcji bubble tea.
Pod szyldem Boboq można też otworzyć samodzielny lokal lub wyspę, wyspecjalizowaną stricte w sprzedaży bubble tea oraz produktów dodatkowych, jak np. soki naturalne czy mrożone jogurty. Dodatkowy asortyment pozwala poszerzyć docelową grupę klientów, bo w przypadku bubble tea kupujący to przede wszystkim dzieci oraz młodzi ludzie, w wieku do 25 lat. Minimalna inwestycja w przypadku wyspy handlowej wynosi 30-40 tys. zł.
– Nasze najlepsze punkty sprzedają 200 napojów dziennie, natomiast średnie po 100 – dodaje Mirosław Graj. – Warto dodać, że food cost w przypadku przygotowania jednej porcji bubble tea jest naprawdę bardzo niski.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali