Stoiska królują / 80 proc. placówek teleExpert działa w formie wyspy, reszta to typowe sklepy.
Piątek
20.07.2018
Franczyzobiorca teleExpert może sam zdecydować, jaki towar będzie sprzedawał na stoisku. Franczyzodawca zadba natomiast, aby mógł go kupić w okazyjnej cenie.
 

W teleExpert sprzedasz i naprawisz telefon oraz kupisz niezbędne akcesoria, etui ochronne, zestawy głośnomówiące czy uchwyty samochodowe. Firma specjalizuje się w naprawie telefonów i tabletów. Pomaga również w serwisie innych urządzeń, komputerów czy nawigacji samochodowej. Sklepy teleExpert znajdują się w Polsce, Wielkiej Brytanii i Dubaju. Rok temu pomysłodawcy konceptu rozpoczęli rozwój we franczyzie w Polski. Obecnie w naszym kraju działa 7 sklepów własnych i 7 franczyzowych. Większość punktów jest zlokalizowana w Trójmieście.

Franczyzobiorcy podejmują wyzwanie

Franczyzobiorca teleExpert sam decyduje, jakiego towaru najbardziej potrzebuje. Potem zamawia go bezpośrednio z hurtowni, od dostawców z Polski i z zagranicy. Franczyzodawca nie macza palców w zamówieniach, przekazuje pałeczkę licencjobiorcy. – Dajemy franczyzobiorcom hasła i loginy do hurtowni, dzięki czemu mogą zamawiać produkty samodzielnie – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. Poza dostępem do platformy zakupowej, franczyzobiorca może liczyć na zniżki hurtowe na zamówione towary. Na wstępie nie musi mieć doświadczenia w branży GSM, właściciele przekazują mu potrzebną wiedzę. Otrzymuje też wsparcie w marketingu, sprawach księgowych i prawnych. Wraz z załogą przechodzi szkolenia sprzedażowe i z zakresu obsługi serwisowej urządzeń. W sklepie z artykułami GSM powinny pracować 2-3 osoby. Co ważne, licencjobiorca może swobodnie decydować o swoim czasie pracy. Wielu partnerów w biznesie poza prowadzeniem punktu we franczyzie, zajmuje się inną działalnością gospodarczą.

Około 80 proc. placówek teleExpert działa w formie wyspy, reszta to typowe sklepy. – Decydujemy się na otwieranie stoisk głównie w centrach handlowych, gdzie możemy liczyć na stały przepływ klientów. Akceptujemy również lokale przy głównych ulicach miast i dworcach – mówi Dominik Domański. Właściciele podkreślają, że znalezienie odpowiedniego miejsca na sklep GSM w galerii handlowej to trudny orzech do zgryzienia. Licencjobiorcy muszą stanąć do walki o wolne wyspy nie tylko z innymi operatorami GSM, lecz także z pozostałymi lokalami handlowo-usługowymi. Z tego powodu pomysłodawcy stawiają na relację partnerską. Umowy najmu są negocjowane wspólnie przez dawcę i biorcę licencji franczyzowej. Obecnie z uwagi na nową ustawę handlową, franczyzobiorcy muszą podjąć rękawicę i zawalczyć o dodatkowych klientów. – Mocno odczuliśmy skutki zakazu handlu w niedzielę. W sobotę czy poniedziałek nie generujemy takich obrotów, które mogłyby wynagrodzić niedzielne straty – podkreśla Dominik Domański

Miejsce w galerii na wagę złota

Zanim nowy lokal franczyzowy ruszy pełną parą, franczyzobiorca musi zainwestować minimum 50 tys. zł. Kwota pokrywa zakup akcesoriów, telefonów, mebli, oprogramowania, drukarek, komputerów, kas fiskalnych i sprzętu serwisowego. Do kosztów inwestycji zalicza się również opłata wstępna, która wynosi 5 tys. zł.  Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 1-1,5 roku od otwarcia sklepu. Wysokość miesięcznej opłaty licencyjnej waha się między 500 zł a 1,5 tys. zł i zależy od lokalizacji sklepu. – Konkurencja śledzi nasze poczynania. Jeśli galeria handlowa jest bardziej oblegana i znajduje się w niej więcej punktów GSM, pobieramy wyższą opłatę miesięczną. Wówczas musimy włożyć więcej wysiłku w negocjacje warunków najmu. Dotyczy to głównie 10 największych galerii w Polsce – tłumaczy Dominik Domański. Największą część kosztów miesięcznych generuje wynagrodzenie dla pracowników i czynsz za lokal. Miesięczny czynsz wynosi od 2 tys. zł netto do nawet 22 tys. zł netto w popularnym centrum handlowym.

Franczyzodawcy nie pobierają dodatkowej opłaty marketingowej. Ze swojej strony zapewniają reklamę w mediach społecznościowych, pozycjonowanie i google adwords. Prowadzą również bloga teleExpert. Jeśli franczyzobiorca wyrazi taką chęć, może wyjść z propozycją dodatkowej kampanii marketingowej. 

 


Powoli budują sieć / Obecnie w naszym kraju działa 7 sklepów własnych teleExpert i 7 franczyzowych. Większość punktów jest zlokalizowana w Trójmieście.
Hanna Górczyńska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018