Zarabiają na imprezach
Salę urodzinową można ozdobić balonami z helem, a wieczór panieński urozmaicić przebraniami prosto z Hogwartu. Jedną z firm, która zapewnia akcesoria rozrywkowe dla klientów w każdym wieku, jest Godan Strefa Uśmiechu. Na półkach sklepu leżą dodatki inspirowane znanymi kreskówkami, dekoracje na elegancką imprezę w ogrodzie czy artykuły weselne. Krwią biznesu są kompozycje balonowe, dostarczane zarówno do rąk klientów detalicznych, jak i na zorganizowane firmowe imprezy.
Siła napędowa biznesu
Firma działa w Polsce od 25 lat. Od trzech lat również we franczyzie. – W pewnym momencie zauważyliśmy popyt na dodatkowe usługi w naszych sklepach. Klienci, poza zakupami akcesoriów na imprezy, szukali możliwości udekorowania sali na imprezę. Dlatego potrzebowaliśmy właścicieli, którzy podejmą się również sprzedaży usług. Tak nawiązaliśmy współpracę z pierwszymi franczyzobiorcami – mówi Agnieszka Falińska, z działu rozwoju sieci Godan. Franczyzobiorca sam wybiera zakres oferowanych usług. Niektórzy sprzedają usługi i akcesoria przez internet, inni poświęcają energię na działalność w sklepie stacjonarnym. Aby sprawnie obsługiwać klientów, warto zatrudnić jedną osobę do pomocy.
Partner we franczyzie prowadzi sklep Godan w postaci showroomu bądź pracowni. Na miejscu tworzy kompozycje z balonów i zajmuje się bieżącą sprzedażą. Obsługuje również maszynę z helem, która pozwala na napełnienie balonów. Żeby sprostać wymaganiom franczyzodawców, partner powinien wykazać się zaangażowaniem w prowadzenie firmy i zmysłem estetycznym. Nie musi mieć doświadczenia biznesowego. – Naszych franczyzobiorców można podzielić na dwie grupy. Jedni chcą otworzyć własną firmę i gdzieś na swojej drodze wpadają na pomysł sklepu z kompozycjami balonowymi. Z czasem rozszerzają ofertę o nasze dodatkowe usługi. Druga grupa to osoby, które już świadczą usługi w branży rozrywkowej. Są klaunami, DJ-ami czy animatorami. Sami potrzebują naszych produktów, dlatego wchodzą we franczyzę. Tym samym zarabiają i tną koszty prowadzenia swojej działalności – opisuje Agnieszka Falińska.
Balon w kształcie flaminga
Osoba, która zdecyduje się na biznes pod logo Godan, potrzebuje około dwóch miesięcy na rozpęd. W tym czasie szuka odpowiedniego lokalu. Nierzadko stara się również o dotacje unijne bądź z urzędu dzielnicy. Właściciele kładą nacisk na bliski kontakt z klientem i współpracownikami. Dlatego sklep licencjobiorcy musi stanąć maksymalnie 50 km od jego miejsca zamieszkania. Większość sklepów Godan to lokale wolnostojące przy ulicach. Lokale franczyzowe różnią się znacząco od własnych sklepów właścicieli. Pomysłodawcy zdecydowali się na mniejszy format. Sklepy we franczyzie mają powierzchnię od 20 do 50 m2. Występują również w wersji mini, o metrażu od 10 m2. Franczyzobiorca szuka lokalu samodzielnie lub posiłkuje się wsparciem pomysłodawców, którzy proponują lokalizację i negocjują warunki najmu. Zapewniają licencjobiorcy wyłączność terytorialną na terenie małego miasta bądź jednej dzielnicy w większym ośrodku.
Franczyzobiorcy biorą udział w regularnych szkoleniach biznesowych. Treningi odbywają się od 2 do 4 razy w roku i dotyczą głównie dekoracji. Uczestnicy poznają sposoby układania bukietów z balonów i obecne trendy rynkowe. Wspólnie z innymi partnerami w sieci wymieniają się pomysłami na nowe kompozycje. Dowiadują się również, jakie zasady sprzedaży i obsługi klienta panują w sieci. Licencjobiorcy sami zamawiają do sklepu konkretne akcesoria, za pomocą panelu kontrahenta bądź osobiście. Osoba zajmująca się zatowarowaniem sklepów w całej sieci pomaga określić zapotrzebowanie na konkretne produkty w konkretnym punkcie. Poza składaniem zamówień, właściciel organizuje akcje marketingowe na polu lokalnym. Od franczyzodawców dostaje stronę internetową, dostęp do firmowego Facebooka i możliwość udziału w ogólnokrajowych wydarzeniach.
Kapitał na start
Kwota inwestycji w biznes z Godan waha się od 20 do nawet 60 tys. zł netto. Wszystko zależy od lokalizacji, powierzchni oraz stanu przygotowania lokalu. Inwestycja na start pokrywa uruchomienie, wyposażenie sklepu oraz zakup towarów. Zwrot wydatków następuje w drugim kwartale działalności. Na satysfakcjonujące obroty wpływa zaangażowanie właściciela sklepu, umiejętności sprzedażowe pracowników, a także zakres usług. Agnieszka Falińska przekonuje, że nadszedł dobry czas dla rozwoju biznesu balonowego. – Od kilku lat balony zyskują na popularności. Pojawiają się w spotach reklamowych, na wielu imprezach. Dzięki temu odnotowujemy wzrost przychodów – mówi. W tym momencie pomysłodawcy prowadzą rozmowy z 15 potencjalnymi franczyzobiorcami, głównie z okolic Poznania.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....