Kryształowy biznes
Założona w 1895 roku w Austrii firma Svarovski Crystal Business zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą kryształów, kamieni szlachetnych i syntetycznych, a także gotowych wyrobów: biżuterii, akcesoriów i elementów oświetleniowych. Prowadzone już przez piąte pokolenie rodzinne przedsiębiorstwo działa obecnie na całym świecie, a jego sieć liczy 3 tys. sklepów. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) firma tworzy Grupę Swarovski. W 2017 roku Grupa odnotowała przychody sięgające w sumie 3,5 mld euro i zatrudniała ponad 32 tys. pracowników.
W Polsce działa obecnie osiem salonów własnych marki, 15 franczyzowych oraz 74 punkty multibrandowe. W 2018 zostało otwartych już 12 nowych punktów sprzedaży, a planowanych jest kolejne 10 otwarć, we wszystkich formatach. A formaty są trzy: salony, wyspy handlowe i stoiska multibrandowe.
– Z doświadczeń firmy wynika, iż najlepsze lokalizacje dla salonów oraz wysp to galerie handlowe, natomiast dla projektów multibrandowych lub partnerskich to również centra miast – mówi Ewa Sereczyńska, dyrektor zarządzająca Swarovski Poland. - W zależności od formatu, placówki z produktami marki Swarovski, mogą znajdować się już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców.
Właśnie dla tych mniejszych miast przewidziany jest system partnerski - czyli sprzedaż produktów Swarovski w sklepach multibrandowych.
Od kandydatów na franczyzobiorców marka oczekuje doświadczenia w handlu. Atutem będzie znajomość branży modowej lub jubilerskiej. Kwota inwestycji zaczyna się od 20 tys. zł, a jej ostateczna wysokość zależy od wybranego formatu. Podobnie jak wysokość opłaty wstępnej.
Powierzchnia, wymagana do otwarcia salonu to minimum 25 m2, a maksimum 50 m2. Na wyspę wystarczy 10 m2.
– Wspieramy partnerów w poszukiwaniach odpowiedniej lokalizacji dla salonu oraz powierzchni pod wyspę. Ponadto, negocjujemy wstępne warunki finansowe z centrami handlowymi – dodaje Ewa Sereczyńska. - Franczyzobiorcom zapewniamy również projekty architektoniczne, materiały wsparcia sprzedaży, a także szkolenia.
Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji także zależy od wybranego formatu współpracy. Według szacunków franczyzodawcy to od 2 do 5 lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...