Frytki ruszają w Polskę

Frytki w Beskidach / 17 listopada koncept uruchomił franczyzowy lokal w Nowym Sączu. Wisi na nim szyld z napisem „Frytki Belgijskie w Beskidach”.
Wtorek
20.11.2018
Frytki Belgijskie zmierzą się wkrótce z konkurencją w Warszawie. Franczyzodawca w grudniu otwiera pierwszą placówkę w stolicy.
 

Matecznikiem konceptu Frytki Belgijskie jest Kraków, gdzie marka otwiera swoje placówki od 2013 roku. Dzisiaj w grodzie Kraka jest 10 lokali z tym szyldem (ostatni otwarto w październiku). Grubo krojone frytki, smażone na świeżym tłuszczu wołowym można też zjeść w Łodzi. A 17 listopada koncept uruchomił franczyzowy lokal w Nowym Sączu. Wisi na nim szyld z napisem „Frytki Belgijskie w Beskidach”.
– Chcemy, by nazwa zawsze była odniesieniem do miejsca, w którym powstaje lokal. Zaznaczamy lokalizację także wyróżnikiem graficznym. W przypadku Nowego Sącza, na rożku, w który pakujemy frytki jest choinka, kojarząca się z lasami porastającymi Beskidy, a na budce umieściliśmy grafikę z górami – mówi Mateusz Mroczek, specjalista ds. marketingu w firmie Frytki Belgijskie w Krakowie. – Zależy nam, by zżyć się z miejscem, zasymilować z mieszkańcami, jednocześnie dając im do zrozumienia, że nieprzypadkowo się tu pojawiliśmy oraz że za decyzją o otwarciu stoi również ktoś, kto zna tutejsze zwyczaje, jest „swój”.

W grudniu Frytki Belgijskie zmierzą się z konkurencją w Warszawie. Kontener marki stanie przy jednym ze stołecznych centrów handlowych. Dokładnej lokalizacji firma jeszcze nie zdradza.

Frytki Belgijskie można sprzedawać w placówkach różnego formatu, np. kontenerach lub lokalach stacjonarnych. Franczyzodawcy są elastyczni w tzm względzie. Według szacunków centrali koszt uruchomienia punktu powienien się zmieścić w kwocie od 90 do 130 tys. zł netto. Licencjodawca przygotowuje lokal pod klucz. Bierze na siebie załatwianie projektów, pozwoleń, negocjacje z sanepidem i innymi instytucjami. Buduje kontener, wyposaża go, serwisuje urządzenia, dba o obrandowanie. Organizuje też szkolenia z technologii przygotowywania produktu.

Wstępna opłata franczyzowa wynosi 19 tys. zł. Jeśli chodzi o miesięczną opłatę franczyzową, to licencjobiorcy mają do wyboru różne możliwości: albo stałe 8 proc. od obrotu, albo progi procentowe, których wysokość zależy od uzyskanego w miesiącu obrotu – może to być od 2 do 10 proc. Licencjodawca zaznacza, że jak na razie najpopularniejszy jest ten drugi wariant.


Koszty inwestycji / Według szacunków centrali koszt uruchomienia punktu powienien się zmieścić w widełkach od 90 do 130 tys. zł netto. Licencjodawca przygotowuje lokal pod klucz.