Po nowemu / Od tego roku Makarun Spaghetti and Salad wprowadza w swoich lokalach nową aranżację.
Czwartek
17.01.2019
Makarun Spagehetti and Salad otwiera lokal w Dubaju. Będzie jedynym działającym na tamtejszym rynku polskim street foodem.
 

Makarun Spaghetti and Salad to franczyzowa sieć spaghetterii, sprzedająca włoskie makarony w wersji „take away”. Powstała w 2012 roku, a jej pierwszy punkt to był foodtruck w krakowskim miasteczku akademickim. Dziś marka ma 25 spaghetterii w Polsce oraz jedną w Hamburgu. A teraz wchodzi na rynek arabski. Koncept właśnie ogłosił, że wkrótce otwiera lokal w Dubaju.
– Umowę podpisaliśmy pod koniec grudnia, wszystko jest dopięte i zaczynamy realizację naszego dubajskiego projektu biznesowego – informuje Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. – Planujemy, że lokal ruszy w drugim kwartale tego roku. Jesteśmy w trakcie negocjacji masterfranczyzy z naszymi partnerami z Dubaju, która ma dotyczyć wyłączności na naszą markę na Emiraty Arabskie i zakłada powstanie w tym kraju kolejnych restauracji.

Makarun będzie otwarty w nowym pasażu handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, wybudowanym na największej z trzech sztucznych wysp, usypanych na wodach Zatoki Perskiej, czyli na Palmie Jumeirah. Lokalizacja rzeczywiście robi wrażenie. Na wyspie roi się od ekskluzywnych hoteli i luksusowych rezydencji, np. Beckhamów czy Rogera Federera.
– Partnerzy z Dubaju w zasadzie sami się do nas zgłosili po tym, jak rozpuściliśmy wici, że jesteśmy zainteresowani rozwijaniem franczyzy za granicą. Szybko też znaleźli odpowiedni lokal pod inwestycję – mówi Przemysław Tymczyszyn.
Dubajski lokal Makaruna będzie największy z dotychczas otwartych. Ma powierzchnię 160 m2 i zaprojektowany zostanie według nowego designu, który marka zaczyna wdrażać w swoich placówkach od tego roku. Wprowadzony w nim zostanie także modny dzisiaj "live cooking", czyli gotowanie w obecności klientów.

Makarun zainteresowany jest rozwijaniem franczyzy również w innych krajach. Prowadzi rozmowy z inwestorami w Czechach, Rumunii, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie. W tym roku chce też powalczyć o nową grupę klientów i otworzyć 10 punktów w krakowskich biurowcach i galeriach handlowych.
Inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Tańszą wersją będzie zakup wyposażonego pawilonu gastronomicznego, którego cena oscyluje w granicach 100 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna to 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.


Dubajski biznes / Makarun powstanie w nowym pasażu handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, wybudowanym na największej z trzech sztucznych wysp, usypanych na wodach Zatoki Perskiej, czyli na Palmie Jumeirah.