Bricomarché chce więcej
Pod szyldem Bricomarché działa prawie 160 placówek.
– W 2018 roku otworzyliśmy dziewięć nowych sklepów: w Poznaniu, Wrocławiu, Lubartowie, Gnieźnie, Świdniku, Konstantynowie Łódzkim, Dąbrowie Górniczej, Radzyniu Podlaskim i Wyszkowie – wylicza Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché. – Niestety w przypadku Bricomarché w Tczewie nie mieliśmy możliwości przewidzenia spadku komercjalizacji galerii, który negatywnie wpłynął na obroty naszego supermarketu typu „dom i ogród”, w związku z czym byliśmy zmuszeni podjąć decyzję o jego zamknięciu. Mimo tego mieszkańcy Tczewa nadal mogą korzystać z oferty naszego supermarketu, w innej lokalizacji.
Grupa Muszkieterów chwali się też wynikami – na razie za trzy kwartały ubiegłego roku. Obroty Grupy wyniosły blisko 5,5 mld zł, czyli o blisko 6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2017 roku. Natomiast sama sieć Bricomarché wypracowała obroty na poziomie ponad 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 11 proc. rok do roku.
– W tym roku chcemy poszerzyć naszą sieć o 15 nowych supermarketów – zapowiada Katarzyna Jańczak-Stefanide. – W najbliższym czasie działalność rozpoczną dwa nowe sklepy, w Mławie i Krzeszowicach. Dodatkowo staramy się również modernizować istniejące już markety tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom klientów.
Bricomarché stara się dokładnie analizować lokalizacje, wybierane dla kolejnych placówek. Przeważnie decyduje się na nowe otwarcia w miastach liczących około 15-50 tys. mieszkańców.
– Nie znaczy to jednak, że kategorycznie rezygnujemy z lokalizowania sklepów naszej sieci w mniejszych lub większych miejscowościach – dodaje Katarzyna Jańczak-Stefanide. – W najbliższych latach mamy zamiar skupić się na ekspansji naszej sieci w południowej i wschodniej części Polski, gdzie dostrzegamy ogromny potencjał dla naszego dalszego rozwoju.
Muszkieterowie najchętniej nawiązują współpracę z kandydatami, którzy chcą pracować w parach – wspólnie ze swoim życiowym partnerem. Kandydaci muszą być gotowi do przeprowadzki. Obejmują jedną z proponowanych przez licencjodawcę lokalizacji, która często bywa sporo oddalona od ich miejsc zamieszkania. Warunkiem przystąpienia do Grupy Muszkieterów jest wkład własny w wysokości minimum 400 tys. zł.
– Kwota ta stanowi kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem o wielomilionowych obrotach. Co istotne, nie jest to opłata za licencję lub inna opłata na rzecz Grupy, a kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej spółki – podkreśla dyrektor generalna Bricomarché .
Sklepy Bricomarché oferują asortyment z branży „dom i ogród”. Na średniej powierzchni handlowej ponad 1,7 tys m2 klienci znajdą – w zależności od sezonu – od 15 do 30 tys. produktów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Koncepty z branży dom i ogród zagoszczą 15-16 marca na PGE Narodowym podczas Targów Franczyza. Warto przyjść i zapytać o ich licencję na biznes.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.