Lokalny biznes
Czym jest projekt TwojeMiasto.poleca.to?
Projekt TwojeMiasto.poleca.to jest innowacyjnym narzędziem opartym o media społecznościowe, za pomocą którego firmy mają możliwość tanio i skutecznie reklamować swoje produkty i usługi na lokalnych rynkach. Projekt powstał po to, aby wspierać lokalnych przedsiębiorców. Chcemy, aby portal wspierał i łączył małe branże, które nie mają szans w konkurencji z korporacjami czy międzynarodowymi sieciami sklepów. Nasz projekt jesteśmy w stanie wdrożyć w każdym powiecie w Polsce.
Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?
Mamy możliwości otwarcia naszego projektu w każdym powiecie w Polsce. Aktualnie rozwijamy go w 12 powiatach. Jeśli chodzi o pierwszy kwartał 2019 roku, przed jego końcem planujemy otworzyć cztery kolejne jednostki franczyzowe, natomiast do grudnia chcielibyśmy mieć 50 funkcjonujących portali na terenie całego kraju.
Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców i partnerów?
Od naszych franczyzobiorców wymagamy bardzo dobrej znajomości lokalnego rynku, doświadczenia w sprzedaży usług oraz chęci założenia działalności gospodarczej.
Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Jedyną opłatą w naszym modelu franczyzowym jest opłata licencyjna, która jest zależna od wielkości miasta powiatowego: do 100 tys. mieszkańców wynosi 4,5 tys. zł netto, a w powiecie który przekracza liczbę 100 tys. mieszkańców – 6,5 tys. zł netto. Jest to uwarunkowane większą liczbą przedsiębiorców w danym powiecie, a co za tym idzie większymi możliwościami rozwoju. W cenie tej franczyzobiorca otrzymuje od nas m.in.: stronę internetowę w domenie poleca.to, aplikację mobilną z dodatkowymi narzędziami promowania, kupony lojalnościowe, wiadomości push na terenie powiatu oraz nowoczesne rozwiązanie – geofencing (Geofencing to narzędzie do wytyczania wirtualnej granicy na wybranym przez przedsiębiorcę terenie, w którym może on generować powiadomienia na urządzenie mobilne wchodzące lub wychodzące z określonego terenu – przyp. red.).
Jaka jest całkowita kwota inwestycji i co się w niej mieści?
Poza jednorazową opłatą licencyjną nie pobieramy żadnych innych. Stworzyliśmy model franczyzowy tak, aby nie obciążać potencjalnego franczyzobiorcy stałymi kosztami. Od sprzedaży franczyzobiorca otrzymuje od nas aż 70 proc. prowizji i nie ponosi żadnych kosztów związanych z obsługą klientów oraz przygotowaniem materiałów.
Co stanowi największe utrudnienie w otwarciu punktu franczyzowego?
Największym utrudnieniem jest brak kompetencji sprzedażowych i znajomości swojego rynku. Dlatego franczyzobiorca ma zapewnione szkolenie wdrażające, wszelkie narzędzia i materiały. To od niego zależy powodzenie i sukces na lokalnym rynku.
Czy wprowadziliście Państwo ostatnio jakieś istotne zmiany w modelu franczyzowego?
Tak, dosyć istotne, ponieważ jesteśmy po rebranding’u – zmieniły się barwy, logo, wprowadziliśmy aplikację mobilną i jesteśmy w trakcie wprowadzania nowych funkcjonalności w naszym projekcie. Stawiamy przede wszystkim na rozwój.
Rozmawiała Maryla Pałasz
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.