Niezrealizowana transakcja / AmRest miał nabyć pełny pakiet udziałów w spółce Telepizza Poland, za ok. 8 mln euro. Niestety, umowa nie została sfinalizowana.
Wtorek
12.03.2019
AmRest nie kupi udziałów w Telepizzy. Co teraz? Czy Telepizza poszuka kolejnego inwestora?
 

Pod koniec lipca 2018 roku AmRest podpisał wstępną umowę, mającą na celu przejęcie sieci Telepizza w Polsce. W wyniku transakcji AmRest miał nabyć pełny pakiet udziałów w spółce Telepizza Poland. I tym samym przejąć 36 istniejących wówczas restauracji własnych oraz zostać operatorem 71 lokali franczyzowych tejże marki. Wartość transakcji szacowana była na kwotę 8 mln euro. Ostateczna cena miała zostać potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji, której wówczas spodziewano się za kilka miesięcy.
– Ta transakcja to przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy – mówiła wówczas Monika Czyż, prezydent Pizza Hut w AmRest.

Ale transakcja nie doszła do skutku. Dlaczego? Jesienią ubiegłego roku AmRest zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta z wnioskiem o wydanie zgody na koncentrację. To był jeden z warunków, od których zależała finalizacja transakcji. Teraz spółka poinformowała w specjalnym komunikacie, że w przewidzianym w umowie terminie nie uzyskała od UOKiK-u tejże zgody. W związku z tym umowa na zakup udziałów Telepizzy została rozwiązana.
"W nawiązaniu do raportu bieżącego RB 42/2018 z dnia 26.07.2018 r. AmRest Holdings SE informuje, że umowa zakupu udziałów zawarta w dniu 26 lipca 2018 roku pomiędzy AmRest Sp. z o.o. oraz Telepizza S.A.U. uległa rozwiązaniu z powodu niespełnienia się w przewidzianym terminie warunków zawieszających określonych w SPA (nieuzyskanie w terminie zgody UOKiK na koncentrację)" – czytamy w komunikacie.
Na stronach UOKiK można przeczytać, że postępowanie w tej sprawie jest zawieszone.

Co dalej z Telepizzą? Przez ostatnie miesiące nie powstawały nowe lokale, spółka trwała niejako w oczekiwaniu. Jak będzie dalej?
– Spółka Telepizza kontynuuje swoje działania – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland. – Od tego momentu skupiamy się na tym, by z jak największym zaangażowaniem pracować nad wzmocnieniem naszej pozycji i obecności na rynku. Kontynuujemy nasze wysiłki, aby marka Telepizza była silnym i ważnym graczem na rynku gastronomicznym.

Czy jednak spółka będzie szukać teraz nowego inwestora? Bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie nie uzyskaliśmy.
– Telepizza Poland ukierunkowana jest na rozwój i budowanie silnej marki w Polsce – powiedziała nam Iwona Olbryś.


Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland / "Telepizza Poland ukierunkowana jest na rozwój i budowanie silnej marki w Polsce".