Nowa aranżacja / W tej chwili lokale Carte d"Or Cafe przechodzą rebranding, zyskując odświeżony wygląd. Nowe będą otwierane już w najnowszej aranżacji.
Poniedziałek
08.07.2019
Carte d’Or Cafe uważnie obserwuje zmiany na rynku, spowodowane zakazem handlu w niedziele. I szuka lokalizacji na lodziarnie poza galeriami handlowymi.
 

Lodowa marka Carte d’Or Cafe ma w tej chwili w Polsce 42 lodziarnio-kawiarni i nie spieszy się z kolejnymi otwarciami.
– Podjęliśmy decyzję o bardzo ostrożnym rozwoju, ze względu na fakt, że nie wiadomo dokładnie, co będzie dalej z niehandlowymi niedzielami: czy utrzymane zostaną trzy w miesiącu, czy dojdzie do tego jeszcze czwarta, a może jednak będą to tylko dwie? – mówi Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy w Carte d'Or Cafe. – Otwarcia nowych punktów planujemy na ostatnie trzy miesiące roku, licząc na to, że do tej pory sytuacja się wyjaśni.
Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele spowodowało też, że marka weryfikuje swoją politykę, jeśli chodzi o lokalizacje dla lodziarni. Dotychczas wybierała lokalizacje w centrach handlowych, ale teraz zaczyna się to zmieniać. Koncept szuka miejsc na nowe placówki również w biurowcach oraz lokalach zewnętrznych. Lodziarnie można otwierać w formacie wysp handlowych lub jako lokale stacjonarne. Licencjodawca pomaga w znalezieniu właściwej lokalizacji. Minimalna powierzchnia to ok. 40 m2. Przygotowania lodziarni do otwarcia trwa minimum trzy miesiące. Według szacunków licencjodawcy, średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto.
– Ale inwestuje nie tylko franczyzobiorca – podkreśla Artur Czoska. – Także my, jako centrala ponosimy wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywamy koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu.
W tej chwili lodziarnie sieci przechodzą rebranding, zyskując odświeżony wygląd. Nowe będą otwierane już w najnowszej aranżacji.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł. W jej ramach franczyzodawca zapewnia mi.in. know-how, wsparcie przy realizacji inwestycji, szkolenia.
– Okres zwrotu z inwestycji zakładamy na 24 miesiące. Bywa, że następuje to nieco szybciej, ale zdarza się też, że trzeba czekać dłużej. Nie będę ukrywał że zmiany, które zachodzą w Polsce mają na to ogromny wpływ: ciągłe podwyżki cen produktów, zmiany na rynku pracy, rosnące płace minimalne, ZUS itd. – przyznaje Artur Czoska.


Wydatki na start / Według szacunków licencjodawcy Carte dOr Cafe średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto.