Interes w dobrym stylu
Franczyzodawca Vistuli, Bytomia i Wólczanki szuka licencjobiorców w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie z markami Grupy Vistula współpracuje ponad 400 partnerów. – Placówki franczyzowe naszych marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod naszymi szyldami. Idealny franczyzobiorca to przede wszystkim osoba chętna do otwarcia salonu w centrum handlowym. Salony z naszymi markami otwieramy również w sklepach przyulicznych – mówi Katarzyna Piszczek, dyrektor ds. franczyzy Grupa Vrg. – Wybór padł na te lokalizacje, przede wszystkim ze względu na wygodę naszych klientów, łatwy dojazd i dostęp do szerokiego asortymentu, jaki oferują galerie. Klienci, wybierając jeden z produktów z naszej oferty, czy jest nim garnitur czy też koszula, często szukują jeszcze produktów uzupełniających ich out fit – tłumaczy Katarzyna Piszczek.
Wysokość kwoty inwestycji zależy od marki otwieranego salonu oraz stanu lokalu. Przewidywana kwota inwestycji dla salonu Vistuli wynosi maksymalnie 2,9 tys. zł za 1 m2. Dla butiku Wólczanki nie więcej niż 3,9 zł za 1 m2, natomiast dla salonu Bytom, nie przekracza kwoty 2,5 tys. zł za 1 m2. Franczyzodawca pobiera od partnera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości 10 tys zł.
Franczyzodawca ma konkretne wymagania dotyczące metrażu salonu dla poszczególnych marek. Dla marki Vistula preferowany jest lokal od 90 do 130 m2, dla marki Wólczanka idealny salon powinien mieć od 25 do 35 m2, natomiast dla marki Bytom od 80 do 120 m2. – Franczyzobiorcy zobowiązani są do prowadzenia salonów oraz butików zgodnie z naszymi standardami, zależy nam, aby punkty franczyzowe nie odbiegały wyglądem od naszych salonów firmowych – mówi Katarzyna Piszczek. Franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu lokalizacji oraz gotowy projekt aranżacji wnętrza. – W zamian za współpracę partnerowi oferujemy prowizję od sprzedaży rzędu nie mniej niż 30 proc. od obrotu miesięcznego – dodaje Katarzyna Piszczek.
W ramach pakietu franczyzowego franczyzodawca zapewnia sprzęt komputerowy i oprogramowanie, szkolenia, wsparcie marketingowe, dostęp do narzędzi marketingowych i sprzedażowych, wsparcie regionalnego dyrektora sprzedaży oraz opiekę visual merchandisera. – Największym i jednym z najbardziej istotnych wyzwań jest negocjacja odpowiedniej stawki czynszowej w centrach handlowych, dlatego w tym zakresie przyszły franczyzobiorca również może liczyć na wsparcie ze strony spółki – zapewnia Katarzyna Piszczek.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.