W galerii i przy ulicy / Stara Mydlarnia otwiera sklepy zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych.
Piątek
06.09.2019
Stara Mydlarnia chce zbudować sieć liczącą ponad 50 sklepów. Jest coraz bliżej celu.
 

Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma ich 30, z czego tylko dwa własne. 
– Docelowo na pewno chcemy mieć ponad 50 sklepów. Dostajemy sporo zgłoszeń od osób zainteresowanych nasza franczyzą, więc mamy nadzieję na kolejne otwarcia w najbliższym czasie – mówi Agnieszka Lisińska, starszy menedżer ds. eksportu marki Stara Mydlarnia. – Jesteśmy również bardzo aktywni jeżeli chodzi o rynki zagraniczne. Mamy w planach szybki rozwój eksportu, wierzymy, że z powodzeniem.

Koncept otwiera sklepy zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Zalecana wielkość lokalu to od 25 do 50 m2. Potrzebna jest duża witryna. – Zwracamy także ogromną uwagę na położenie lokalu względem innych sklepów, zarówno w galerii jak i na ulicy, mocno przyglądamy się ruchowi klientów i otoczeniu. Dobra lokalizacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces sklepu – wyjaśnia Agnieszka Lisińska. – Lokalu w większości przypadków szukamy wspólnie z kandydatem na licencjobiorcę, jednak często potencjalny franczyzobiorca ma już własną propozycję. Wtedy dokonujemy analizy punktu i podejmujemy decyzję.
Oprócz sklepów możliwe jest też otwarcie wyspy handlowej. Który format jest bardziej atrakcyjny? 
– Sklepy dają więcej możliwości stworzenia atmosfery charakterystycznej dla naszych punków sprzedaży i wykorzystania aromatyzacji dla podkreślenia walorów zapachowych naszej oferty – mówi Agnieszka Lisińska. – Ale oczywiście wyspy stanowią doskonałą alternatywę w miejscach wyjątkowo atrakcyjnych handlowo, gdzie lokal sklepowy nie jest możliwy do wynajęcia.
Koszty inwestycji, jak podkreśla licencjodawca, uzależnione są od wielu czynników: lokalizacji, powierzchni i stanu wyjściowego lokalu. Powinny zmieścić się w widełkach 70-120 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł, obowiązuje też kwartalna opłata marketingowa.

W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca oferuje m.in.: szkolenie z prowadzenia sklepu oraz produktowe, podręcznik operacyjny, opiekę regionalnych kierowników ds. franczyzy, wsparcie marketingowe, wsparcie w sprawach visual merchandisingu, strategie promocyjną. 
– Wraz z podpisaniem umowy i podczas całego okresu współpracy przekazujemy franczyzobiorcy know-how, które wypracowaliśmy razem z obecnymi licencjobiorcami – podkreśla Agnieszka Lisińska.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca zapewnia, że są sklepy, które zaczynają być rentowne już po trzech miesiącach, ale przyznaje, że są i takie, które potrzebują na to więcej czasu.
– Rentowność każdego sklepu także zależy od wielu czynników, które omawiamy indywidualnie z każdym licencjobiorcom – zauważa Agnieszka Lisińska.


Zapach zysków / Licencjodawca zapewnia, że są sklepy, które zaczynają być rentowne już po trzech miesiącach, ale przyznaje, że są i takie, które potrzebują na to więcej czasu.

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019