Sieć rośnie / Obecnie pod szyldem Majster Plus działa 109 sklepów.
Czwartek
19.09.2019
Ten rok sieć Majster Plus chce zamknąć z 20 nowymi sklepami na koncie.
 

Sklepy „Majster Plus” specjalizują się w sprzedaży – połączonej z usługą montażu – podłóg oraz drzwi wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo w ofercie znajdują się takie materiały wykończeniowe, jak np.: listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki, a w większości sklepów również m.in. terakota, oświetlenie, karnisze, stolarka okienna, materiały budowlane. 
– Rynek wykończeniowy w Polsce nadal rośnie. Sprzedaż sieci we wszystkich grupach produktowych wzrasta o blisko 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – podkreśla Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus. – Generalnie nasza sieć od trzech lat notuje wzrosty sprzedaży powyżej średniej rynkowej. Można powiedzieć, że teraz jest idealny czas na uruchomienie sklepu z drzwiami i podłogami.

Obecnie pod szyldem Majster Plus działa 109 sklepów. W 2019 roku marka otworzyła lub przebudowała w sumie 16 placówek. Ten rok koncept chce w zamknąć liczbą 20 nowych sklepów. 
– Sieć rozwijamy przede wszystkim poprzez włączanie do niej dotychczasowych sklepów niezależnych, kupujących towary od Grupy Vox (właściciela marki Majster Plus – przyp. red.), zlokalizowanych na terenie całej Polski – dodaje Marcin Zieleśkiewicz.
Minimalny wydatek, jaki nowy franczyzobiorca musi ponieść na starcie to ok. 40 tys. zł. Nie jest to jednak całkowita kwota inwestycji w sklep. Kompletny koszt wynosi ok. 80 tys. zł, ale część wydatków finansuje licencjodawca. Ostateczne koszty zależne są jednak od stanu lokalu, wielkości zatowarowania. Koncept wymaga od franczyzobiorców, aby lokal był dobrze oświetlony oraz miał pomalowane ściany, zgodnie ze standardami sieciowymi. Musi mieć min. 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz bezpośredni dostęp do parkingu dla klientów.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to koszt 4 tys. zł. Opłaty marketingowe uzależnione są od lokalizacji i potrzeb promocyjnych danego sklepu. – Szkolimy franczyzobiorców zarówno z oferty produktowej, jak i zasad profesjonalnej obsługi klienta i montażu produktów. Dodatkowo organizujemy dedykowane szkolenia rozwojowe dla właścicieli sklepów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem – mówi Marcin Zieleśkiewicz.
Istotnym elementem oferty sklepów jest usługa montażu. A o fachowców, jak wiadomo, nie jest dziś łatwo znaleźć. 
– Franczyzobiorcy często nie mają problemów ze zwiększeniem liczby zamówień, ale muszą kierować się swoimi możliwościami montażowymi – przyznaje Marcin Zieleśkiewicz. – Spora część ma swoje własne ekipy montażowe. To daje przewagę i pozwala na terminowe realizacje usług oraz optymalizację kosztów działania sklepów.


Wydatki inwestycyjne / Minimalny wydatek, jaki nowy franczyzobiorca Majster Plus musi ponieść na starcie to ok. 40 tys. zł.