Miejsce na pub / Franczyzodawca Jabeerwocky chce rozwijać swój koncept zarówno w dużych, jak i w średnich miastach.
Piątek
20.09.2019
Pub z piwami kraftowymi to pomysł na biznes pod szyldem Jabeerwocky. Twórca konceptu ma duże doświadczenie w branży piw rzemieślniczych.
 

Pierwszy multitap bar czyli pub z kranami piwnymi marki Jabeerwocky powstał w 2015 roku, w Warszawie. Od kilku miesięcy działają też dwa lokale franczyzowe, jeden w stolicy, drugi w Poznaniu. Twórcą konceptu jest Rafał Kowalczyk, międzynarodowy sędzia piwny i ekspert w dziedzinie piw rzemieślniczych, współwłaściciel powstałego niedawno browaru Jabeerwocky.
– Naszych franczyzobiorców wprowadzamy w świat piwnego kraftu, który jest czymś zupełnie innym niż piwa koncernowe, przemysłowe – podkreśla Rafał Kowalczyk, franczyzodawca Jabeerwocky. – Uczymy o stylach piwnych, bogactwie smaków piwa, kulturze jego serwowania.

Franczyzodawca chce rozwijać swój koncept zarówno w dużych, jak i w średnich miastach. W tych pierwszych, jak np. Wrocław, Poznań czy Kraków, puby będą większe, na przynajmniej ok. 150 miejsc siedzących (powierzchnia lokalu to ok. 250 m2). Natomiast w nieco mniejszych miastach wystarczy już 80-100 miejsc siedzących.
– Piwa rzemieślnicze są droższe od przemysłowych, więc potrzebny jest rynek, na którym znajdziemy świadomych konsumentów, dla których liczy się jakość piwa – mówi Rafał Kowalczyk.
Minimalna inwestycja w wyposażenie pubu to ok. 200 tys. zł. Jeśli chodzi o koszty remontu i adaptacji lokalu, to franczyzodawca zaznacza, że są uzależnione od stanu technicznego pomieszczeń. Jeśli potrzebny jest remont generalny, zrobienie wentylacji, klimatyzacji to mogą być spore. Jeśli lokal już to wszystko ma i potrzebuje tylko odświeżenia, to zdecydowanie obniży wydatki na inwestycję. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 30 tys. zł, miesieczna opłata franczyzowa to 3 proc. od sprzedaży. 
– Doradzamy już na etapie planowania i przygotowania lokalu pod pubową działalność. Służymy pomocą w kwestii aranżacji wnętrz, ustawienia technologii kuchni, baru i wyszynku piwa według naszej koncepcji. Możemy polecić architekta i wykonawców poszczególnych branż budowlanych – wylicza Rafał Kowalczyk. – Pomagamy w rekrutacji pracowników, szkolimy załogę i menegerów. W trakcie działalności lokalu pomagamy w zarządzaniu stanami magazynowymi i ofertą piw. Wspieramy marketingowo, organizujemy kulturalne i piwne eventy w lokalu.
W działających pubach jest 17-19 kranów z różnymi piwami, oprócz tego także oferta gastronomiczna. Około jednej trzeciej oferty piwnej stanowią piwa z browaru Jabeerwocky, reszta pochodzi m.in. z browarów lokalnych i zagranicznych.


Rafał Kowalczyk / Piwa rzemieślnicze są droższe od przemysłowych, więc potrzebny jest rynek, na którym znajdziemy świadomych konsumentów, dla których liczy się jakość piwa.