Jak otworzyć pierogarnię?

Pierogi w sieci / Pierogarnia Stary Młyn ma obecnie cztery restauracje własne (w Toruniu i Gdańsku) oraz trzy franczyzowe.
Środa
29.01.2020
Na restaurację z pierogami potrzebny jest duży lokal w centrum miasta, atrakcyjnym i dla turystów, i dla mieszkańców.
 

W raporcie „Polska na Talerzu 2019” aż 82 proc. respondentów, zapytanych o najchętniej wybierany rodzaj kuchni, wskazało kuchnię polską. Lubimy popróbować nowości, ale jesteśmy wierni tradycyjnym smakom i potrawom. Otwarcie lokalu z takim menu może więc być godnym rozważenia pomysłem na biznes.

Pierogi we franczyzie

Pierogarnia Stary Młyn, jak sama nazwa wskazuje, swój koncept restauracyjny zbudowała właśnie na jednym z tradycyjnych polskich dań. W menu są pierogi z miesem, słodkie, wegetariańskie, pieczone i gotowane. Oprócz tego listę dań dopełniają jeszcze m.in. zupy, placki ziemniaczane, desery.
– W naszych restauracjach ma być tradycyjnie, zdrowo i lokalnie – podkreśla Wojciech Lewandowski, menedżer ds. franczyzy i sprzedaży Pierogarni Stary Młyn. – Mamy bardzo szeroką grupę klientów. Przychodzą do nas zarówno turyści, jak i lokalni mieszkańcy. Osoby starsze i rodziny z dziećmi, pracownicy biur i kancelarii na lunch. Nie poddajemy się modom, a jednak sprzedaż w naszych restauracjach rok do roku rośnie.
Marka ma obecnie cztery restauracje własne (w Toruniu i Gdańsku) oraz trzy franczyzowe. Koncept stawia na lokalizacje w centralnych punktach miast: otoczenie starówek, rynków głównych. Ważne, aby to było miejsce dobrze widoczne i łatwo dostępne dla gości. Lokal na restaurację powinien być duży. W mniejszych miastach to minimum 200 m2, w większych minimum 300. Potrzebne jest również miejsce na sezonowy ogródek. Licencjodawca zawsze przygotowuje symulację kosztów i przychodów, by ocenić opłacalność inwestycji. Wysokość budżetu, jaki należy przygotować na start zależy od wyjściowego stanu lokalu, jego wielkości. Franczyzodawca szacuje, że wydatki powinny się zmieścić w widełkach od 2,5 do 5 tys. zł za 1 m2.
– Nasz partner może liczyć na stałe wsparcie. Przeprowadzimy go przez cały proces przygotowania lokalu, będziemy nadzorować i odbierać poszczególne etapy adaptacji, a także pomożemy przy uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – zapewnia Wojciech Lewandowski.
W wystroju restauracji dominuje drewno, pojawiają się elementy nawiązujące do nazwy oraz staropolskiej wsi, np. drewniane beczki, jutowe worki. W tym klimacie utrzymane jest obrandowanie lokali, elementy graficzne, np. karta dań czy zastawa stołowa. Kandydaci na franczyzobiorców Pierogarni Stary Młyn nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które odpowiednio przygotują przyszłego licencjobiorcę do pracy w restauracji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 17,5 tys. zł. Osobno płatny jest projekt lokalu 110 zł za 1 m2. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu (w tym zawiera się też budżet marketingowy).

 

WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN

Sieć restauracji kuchni polskiej.

PIEROGARNIA STARY MŁYN W 2019 ROKU

  • restauracje własne 4
  • 3 lokale franczyzowe
  • jednorazowa opłata licencyjna 17,5 tys. zł

Wojciech Lewandowski, menedżer ds. franczyzy i sprzedaży Pierogarni Stary Młyn / "Nie poddajemy się modom, a jednak sprzedaż w naszych restauracjach rok do roku rośnie."