Po stronie franczyzobiorcy / Franczyzobiorca Speedy Romano musi przystosować pomieszczenie na kuchnię oraz pokryć koszty zatowarowania.
Czwartek
30.01.2020
Speedy Romano ma już pierwszych franczyzobiorców. Na start licencjodawca zaproponował im korzystne warunki inwestycji.
 

Popularność jedzenia na wynos rośnie z roku na rok. A najbardziej popularnym daniem, przy okazji bardzo łatwym w dowozie jest oczywiście pizza. Przybywa więc konceptów, które otwierają pizzerie specjalizujące się wyłącznie w opcji „na dowóz”. Jednym z nich jest Speedy Romano, najnowsza marka franczyzowa firmy Wojtex (do której należy też kilka innych brandów gastronomicznych, m. in. pizzerie Biesiadowo).

Franczyzodawca się dołoży

Koncept Speedy Romano narodził się w ubiegłym roku i ma już swoich pierwszych licencjobiorców. 
– Pierwszy lokal otworzyliśmy w listopadzie w Tarnobrzegu – informuje Lidia Kaszyńska, specjalista ds. marketingu firmy Wojtex. – Kolejna pizzeria pod szyldem Speedy Romano zaczęła działać w Legionowie, na początku grudnia. Kolejne, trzecie już otwarcie mamy zaplanowane niebawem w Szamotułach.
Marka jest przeznaczona dla miast liczących już od 10 tys. mieszkańców. Konkretna lokalizacja nie ma znaczenia, bo klienci i tak nie będą bywać lokalu. A znalezienie pomieszczeń poza centrum, nawet na peryferiach pozwoli zaoszczędzić na kosztach najmu. Wystarczająca powierzchnia to 25 m2.

Franczyzobiorca musi przystosować pomieszczenie na kuchnię oraz pokryć koszty zatowarowania. Natomiast wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt bierze na siebie franczyzodawca.
– Jeśli franczyzobiorca podpisze z nami umowę na pięć lat, to wyposażymy jego pizzerię we wszystkie niezbędne urządzenia. Ich wartość może sięgnąć nawet 50 tys. zł, a my dajemy je licencjobiorcom za złotówkę miesięcznie – zachęca Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Franczyzobiorca musi jeszcze kupić ulotki i banery reklamowe oraz zorganizować dowozy. Może zainwestować w zakup samochodu lub skorzystać z opcji długoterminowego najmu, którą oferuje centrala firmy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Oprócz pizzy w ofercie lokali są także m.in. burgery, makarony, zupy, pierogi, tortille. 
– Ciasto na pizzę, które my dostarczamy do lokali franczyzowych jest przygotowywane według specjalnej receptury, bardzo miękkie, łatwe do formowania – podkreśla Wojciech Goduński. – Pizzę na jego bazie może przygotować przysłowiowy Kowalski. To bardzo istotne w sytuacji, gdy na rynku tak trudno o wykwalifikowanych pracowników.
Franczyzobiorca nie musi osobiście pracować w lokalu, ale licencjodawca oczekuje, że będzie się angażował w prowadzenie pizzerii i nadzorował jej funkcjonowanie.

 

WIZYTÓWKA MARKI SPEEDY ROMANO

Sieć pizzerii specjalizujących się w realizacji zamówień na dowóz.

SPEEDY ROMANO W 2019 ROKU:

  • 2 franczyzowe pizzerie
  • brak opłaty wstępnej
  • miesięczna opłata franczyzowa 4 proc. od obrotu

Auta z centrali / Franczyzodawca Speedy Romano oferuje samochody do dowożenia pizzy w opcji najmu długoterminowego.