Zapachy i nie tylko
Aromanti Zapachy i Emocje to importer i dystrybutor zapachów do wnętrz. W swojej ofercie firma ma szeroki wybór produktów z tej branży, m.in. świece, dyfuzory i lampy zapachowe, odświeżacze powietrza, olejki i kominki zapachowe. Jeszcze dwa lata temu firma miała sieć kilkunastu wysp handlowych, ale zdecydowała się je zamknąć z powodu niskiej rentowności. Teraz ma jeden własny show room w Warszawie, wkrótce otwiera kolejny sklep w stolicy. Dystrybuuje też produkty za pośrednictwem sklepów różnych branż, m.in. wnętrzarskich, drogerii, kwiaciarni, sklepów z upominkami. Teraz Aromanti chce też odbudować sieć franczyzową. Aby przyciągnąć licencjobiorców, poszerza swoją ofertę o zupełnie nowy asortyment, który ma pomóc w podniesieniu rentowności biznesu.
– Mamy w swojej ofercie wszystkie produkty występujące w branży zapachów do wnętrz. Ale nie da się ukryć, że ten rynek jest w Polsce jeszcze niedojrzały – mówi Krzysztof Plitnik, prezes Aromanti. – Bardzo mało sklepów oferuje wyłącznie tego rodzaju asortyment, najczęściej występuje on jako dodatek do innego rodzaju produktów. Dlatego my także postanowiliśmy rozbudować naszą ofertę, sięgając do innej, ale komplementarnej branży.
W ofercie Aromanti pojawią się naturalne kosmetyki do pielęgnacji, m.in. francuskich i brytyjskich marek, do tej pory nieobecnych na polskim rynku.
– Kosmetyki naturalne, organiczne, są w Polsce coraz bardziej popularne – uzasadnia Krzysztof Plitnik. – Wprowadzenie ich do oferty spowoduje, że uda się ograniczyć sezonowość sprzedaży. Np. świece zapachowe latem zwykle sprzedają się słabiej, niż jesienią i zimą. A my nie możemy pozwolić na to, aby nasi franczyzobiorcy dokładali do biznesu.
Wybierz współpracę dla siebie
Sklep Aromanti można otworzyć już na 15 m2, maksymalna powierzchnia, zalecana przez licencjodawcę to 50 m2. Powinien być dobrze widoczny, mieć w pobliżu parking. Franczyzodawca nie wyklucza też otwarć w galeriach handlowych. Główny wydatek na starcie to zatowarowanie.
– Nie chcemy, aby franczyzobiorca przeznaczał na to więcej niż 50 tys. zł – podkreśla prezes Aromanti. – Koszty inwestycji to także przygotowanie lokalu, zakup mebli (franczyzobiorca może też zlecić ich zrobienie wybranemu przez siebie wykonawcy), kaucja za lokal.
Licencjodawca zaleca, aby franczyzobiorca nie ograniczał się tylko do sprzedaży w sklepie.
– Warto szukać klientów biznesowych, dzięki którym możemy podwoić nasze zyski – radzi Krzysztof Plitnik. – To naprawdę nie jest trudne. Dziś w każdym salonie kosmetycznym, gabinecie lekarskim, kancelarii prawnej jest jakiś produkt gwarantujący miły zapach wnętrza. To ogromne pole możliwości.
Aromanti szuka też partnerów, którzy chcieliby się zająć wyłącznie kanałem B2B, czyli obsługą klientów biznesowych.
– Oprócz wspomnianych wyżej mniejszych firm, także te duże są naszym docelowym klientem. Coraz częściej zdarza się, że np. korporacje zamawiają produkty zapachowe jako swoje gadżety firmowe – dodaje franczyzodawca Aromanti.
Trzeci model współpracy to wspomniana wcześniej możliwość wstawienia regałów z asortymentem Aromanti do sklepu innej branży, jako poszerzenie oferty.
W jak dużym mieście opłaca się prowadzić sklep pod szyldem Aromanti?
– Oczywiście duże miasta dają większe możliwości. Ale prowadzimy też rozmowy z kandydatami na licencjobiorców np. w Olsztynie czy Białymstoku – mówi Krzysztof Plitnik. – Dzięki wprowadzeniu do oferty kosmetyków, otwieramy się też na mniejsze miasta.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jeta nie wymaga, aby salony franczyzowe inwestowały w zatowarowanie. A ile trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z wyposażeniem łazienek?
Aneta Kozłowska nie planowała otworzyć własnego biznesu. Jak to się więc stało, że teraz prowadzi dwa salony Dr Materac?
W tym roku Sleeping Expert ma specjalną ofertę dla franczyzobiorców. Na starcie biznesu mogą sporo zaoszczędzić.
– Bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować naszą ofertę do aktualnej sytuacji – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.