Kobieca franczyza w duecie
Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo chodziły do tej samej licealnej klasy. Po szkole ich drogi się rozeszły: Anna została farmaceutką, Karolina skończyła technologię żywności i żywienie człowieka i po studiach trafiła do pracy w firmie Naturhouse.
– Był rok 2007, firma wchodziła na polski rynek. Przez pół roku pracowałam jako asystentka w pierwszym krakowskim punkcie, a później jako dietetyczka – wspomina Karolina Chylińska. – Poznałam dobrze firmę, obserwowałam, jak przez te wszystkie lata się zmieniała i rozwijała, jak otwierały się nowe placówki, jak wchodziły do sprzedaży nowe suplementy i to wszystko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto poprowadzić własny punkt.
Kobiety czują branżę
Tak się złożyło, że akurat w tym samym czasie, po kilkunastu latach pracy jako farmaceutka, Anna Mazurek-Halo potrzebowała zmiany.
– I właśnie wtedy Karolina zainteresowała mnie dietetyką i firmą Naturhouse – opowiada pani Anna. – Postanowiłyśmy razem otworzyć punkt w Wieliczce i tak to się zaczęło. W międzyczasie zrobiłam studia podyplomowe, cały czas poszerzam też wiedzę dietetyczną na różnych szkoleniach i dzisiaj już nie wyobrażam sobie, że mogłabym się zajmować czymś innym.
Z czasem wspólniczki zdecydowały o przejęciu kolejnego gabinetu, w Krakowie.
Naturhouse to międzynarodowa marka centrów dietetycznych, która od 2006 roku działa nad Wisłą. Kobiety stanowią aż 80 proc. jej franczyzobiorców.
– Naturhouse to typowo kobieca branża. Z naszej oferty korzystają głównie panie – kto więc mógłby lepiej zarządzać placówką? – mówi Gabriela Chuberska, specjalista ds. marketingu i reklamy Naturhouse Polska. – Panie doskonale czują naszą misję i mają sporą świadomość tego, czego same oczekiwałyby będąc na miejscu naszych klientek. Która z nas choć raz w życiu nie próbowała się odchudzać? Z własnego doświadczenia wiemy jak trudno jest czasem osiągnąć i utrzymać właściwą wagę. To empatyczne podejście bardzo pomaga w prowadzeniu biznesu, jakim jest własne Centrum Dietetyczne Naturhouse.
Wsparcie w parze
Własne centrum dietetyczne to dobry pomysł na biznes dla osób, które ukończyły studia na kierunku dietetyka lub technologia żywności i żywienie człowieka, biologia, medycyna lub przeszły specjalistyczne kursy i szkolenia w tym zakresie. Ale franczyzodawca zapewnia, że nawet jeśli ktoś nie posiada kierunkowego doświadczenia, może zostać licencjobiorcą marki – wystarczy zatrudnić odpowiedni personel. Kwota inwestycji to 65-85 tys. zł netto (łącznie z kosztami adaptacji lokalu). W sieci obowiązuje roczna opłata licencyjna w wysokości 2,4 tys. zł netto. Obecnie Naturhouse ma w Polsce 65 placówek własnych oraz 237 franczyzowych.
Wspólna praca pomaga też franczyzobiorczyniom z Wieliczki godzić pracę z życiem rodzinnym.
– Nasze córki urodziły się w tym samym czasie, dzieli je 30 dni. Jak dzieci były małe, bywało ciężko – przyznaje Karolina Chylińska. – Teraz też zdarzają się gorsze dni, zwłaszcza gdy przychodzi sezon chorobowy, ale możemy się wtedy nawzajem zastępować. Dzięki prowadzeniu firmy nauczyłyśmy się też lepszej organizacji czasu. Często biegamy między zajęciami, pracą i domem z zegarkiem w ręku, ale mamy silne charaktery, pomoc ze strony mężów, miliony przegadanych minut na telefonie i udaje nam się to wszystko jakoś pogodzić.
WIZYTÓWKA FIRMY NATURHOUSE
Sieć centrów dietetycznych.
NATURHOUSE W 2019 ROKU
- 65 placówek własnych
- 237 placówek franczyzowych
- roczna opłata licencyjna 2,4 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kodano Optyk chce do końca roku podwoić liczbę salonów franczyzowych.
Katarzyna Graczyk przed pięcioma laty została pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Czy nie żałuje tej decyzji?
Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?
Katarzyna Graczyk była pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Z franczyzodawcą nie rozstała się do dziś. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży, żeby prowadzić salon optyczny?
– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...