Żabka ułatwia start franczyzobiorcom

Zgodnie z planem / Żabka dorzucając kolejne zabezpieczenie dla placówek franczyzowych potwierdza wiarę zarządu firmy w ich dochodowość i stabilność. Sieć od dawna planowała nowe warunki współpracy i zdecydowała się je wdrożyć mimo okresu pandemii.
Czwartek
02.04.2020
Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów dla nowych franczyzobiorców i wydłużyła okres wsparcia.
 

Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów z 15 do 16 tys. zł miesięcznie. Gwarancję otrzymają wszyscy nowi franczyzobiorcy. Jednocześnie firma wydłużyła z 6 do 12 miesięcy okres, w którym będą mogli korzystać ze wsparcia centrali. Nowe warunki obowiązują od 1 kwietnia tego roku. Oferta Żabki jest swoistą poduszką na start dla franczyzobiorców. Pozwala rozwinąć skrzydła nowym sklepom i zbudować bazę klientów, zanim biznes osiągnie zakładany poziom sprzedaży.

Żabka wierzy we franczyzę

Żabka dorzucając kolejne zabezpieczenie dla placówek franczyzowych potwierdza wiarę zarządu firmy w ich dochodowość i stabilność. Sieć od dawna planowała nowe warunki współpracy i zdecydowała się je wdrożyć mimo okresu pandemii. Takie działania wskazują na dobry okres firmy, mimo trudnych warunków na rynku. – Biorąc pod uwagę problemy gospodarcze i trudną sytuację na rynku pracy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oferty i wsparcie również z myślą o osobach, które straciły pracę i szukają nowych możliwości  –  mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska. Jak dodaje, zmiany w ofercie wynikają też z ogólnych zmian na rynku i oczekiwań franczyzobiorców, dla których gwarantowany przychód jest także gwarancją bezpieczeństwa, pozwala zatrudnić pracowników, przeszkolić ich i skoncentrować się na dobrym zarządzaniu sklepem, poznaniu klientów oraz ich potrzeb.  

Analizowana lokalizacja sklepów

Nowe warunki współpracy franczyzowej na pewno mają wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa nowych franczyzobiorców. Zwłaszcza teraz podczas epidemii. 12 miesięcy to odpowiedni czas, by w pełni rozwinąć biznes, utrwalić się w pamięci okolicznym klientom oraz zacząć zarabiać. Według centrali, większość sklepów Żabka znacznie szybciej osiąga zakładany poziom sprzedaży. Ale niektórym sklepom te kilka miesiący dłuższego trwania gwarancji da potrzebny oddech. Alfred Kubczas, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska mówi, że od 2019 roku Żabka korzysta z tzw. sztucznej inteligencji, która z dużą dokładnością weryfikuje każdy sklep pod względem rentowności. To zbiór kilkuset danych, analizowanych i przetwarzanych przez system, na podstawie których wybierane są najlepsze lokalizacje. Zastosowanie tych danych  zwiększa szansę na dochodowość biznesu. Przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu. Na tym etapie kandydat poznaje również potencjał sprzedażowy danych lokali. Takie działania powodują, że spośród 10 nowych franczyzobiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu.

Ile kosztuje Żabka?

Koszt inwestycji w pojedynczy sklep Żabka wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze franczyzobiorca otrzymuje sklep wart ok. 200 tys. zł. Firma pokrywa koszty remontu lokalu oraz pełne wyposażenie placówki – zatowarowanie, system IT i monitoring, zakup kasy fiskalnej, regałów, chłodni, oświetlenia oraz pozyskanie koncesji na alkohol. Pieniądze w całości zwracane są po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.

Żabka umożliwia również zarządzanie sklepem na odległość. Pomaga w tym aplikacja mobilna frappka, dzięki której franczyzobiorca na bieżąco monitoruje sytuację w sklepie. Ponadto firma zapewnia także pełne wsparcie techniczne w postaci Interwencyjnych Grup Serwisowych w największych miastach w Polsce, a także program awizacji dostaw oraz program szkoleń i e-learningu. Działa także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, w ramach którego franczyzobiorcy otrzymują wsparcie w bieżącej działalności.

W czasie pandemii: wideokonferencja i ePUAP

Rekrutacja nowych franczyzobiorców składa się z trzech etapów: spotkania z kandydatem, podczas którego prezentowany jest koncept franczyzowy, kilkunastodniowego szkolenia w wybranym sklepie Żabka, egzaminu oraz przekazaniu do analizy umowy franczyzowej. Tylko pozytywny wynik egzaminu decyduje o podpisaniu umowy franczyzowej, co następuje w trzecim etapie procesu rekrutacji.

W związku z epidemią firma prowadzi rozmowy z kandydatami w postaci wideokonferencji. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, aby zagwarantować bezpieczeństwo osób zainteresowanych współpracą oraz przedstawicielom firmy. Ze względu na obecną sytuację oraz z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, Żabka przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Szkolenia, które tradycyjnie odbywają się w sklepie obecnie również są prowadzone on-line. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez sześć dni szkolą się zdalnie, a sześć dni w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.

Zgodnie z umową franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą Żabka Polska jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych, ZUS oraz kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.

Po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.

Aktualnie na rynku funkcjonuje 6200 sklepów Żabka, które prowadzi 4485 franczyzobiorców i zatrudnia 20 tys. pracowników.


Duże ułatwienie / Żabka korzysta z tzw. sztucznej inteligencji, która z dużą dokładnością weryfikuje każdy sklep pod względem rentowności.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022