Zysk ma smak

W gastronomii na brak klientów nie narzekają ani właściciele eleganckich restauracji, ani budek z hot-dogami. Opisujemy rynek gastronomii na licencji. Doradzamy jak wybrać dobrą lokalizację. Opisujemy też, jak mogłaby wyglądać pożyteczna lustracja we franczyzie, aby kandydat na biorcę dowiedział się o dawcy jak najwięcej. Relacjonujemy najnowsze wydarzenia z rynku, m.in. upadek Agencji Finansowej Grosik oraz powstanie sieci rozgłośni franczyzowych radia Eska.
 

Fachowo i ciekawie o franczyzie, partnerstwie i własnej firmie

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franczyzowych i partnerskich działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W szesnastym numerze

Temat numeru

Zysk ma smak
W gastronomię chętnie inwestują nuworysze. Są to osoby, które nie dość, że nie prowadziły nigdy restauracji ani kawiarni, to w ogóle nie prowadziły żadnego biznesu. Branży to jednak nie osłabia.

W przeglądzie rynku gastronomicznego opisaliśmy: Café NESCAFÉ, Conieco, Green Waya, Lodziarnie Grycana, McDonald`sa, Pijalnie Czekolady Wedla, Pizzę Dominium, Podniebny Barek, Yogen Früz, TelePizzę.

Nie od razu kawiarnię otworzono
Zanim zaczniemy prowadzić własny punkt gastronomiczny, musimy zająć się wieloma sprawami, m.in. znaleźć lokal, zaaranżować go, kupić wyposażenie i załatwić wszelkie formalności. Nie obejdzie się też bez napisania biznesplanu.

Nie zapomnij o śniadaniu!
O konieczności jedzenia śniadań przypominają eksperci od zdrowego żywienia. Tę radę spróbowała wykorzystać większość sieci gastronomicznych w USA. Szybko okazało się, że serwowanie śniadań to bardzo dobry biznes. Jak będzie w Polsce?

Przez żołądek do serca inwestora
Co wpływa na decyzję potencjalnego franczyzobiorcy o wyborze konkretnej marki gastronomicznej? Czy tylko jej rozpoznawalność, czy może bardziej warunki inwestycji? Porównaliśmy oferty dwóch sieci gastronomicznych – TelePizzy i Pizzy Dominium.

Info-shorty

Moja firma mi nie LOTTO
Blisko 11 tysięcy punktów w całym kraju. 50 zakładów zawieranych na godzinę. Codziennie losowanie. Konstrukcja biznesowa największej sieci punktów agencyjnych jest genialna w swojej prostocie.

Ostatnia Eska ratunku
Lokalna stacja radiowa to karkołomny biznes. Rynek reklamodawców jest mały, a koszty prowadzenia stacji wysokie. Wiele takich rozgłośni upadło. Niektóre jednak miały więcej szczęścia, bo zainteresowała się nimi Eska – pierwszy w Polsce radiowy franczyzodawca.

Lustereczko, powiedz przecie...
Coraz bardziej dbamy o urodę, najlepiej świadczy o tym tempo, w jakim rozwinęła się franczyzowa sieć Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris.

Świat Bawełny chce gonić znane marki
Niewielkie koszty inwestycji to pomysł na szybki rozwój sklepów Świata Bawełny. Na razie firma z Olsztyna ma swoje sklepy w małych miasteczkach i konkuruje tam niską ceną produktów. Promocja marki Świata Bawełny dopiero się zaczyna.

Wolność oddam za profesjonalizm
Diverse przebudowuje sieć sklepów. Dotychczasowe umowy handlowe zastępuje franczyzowymi. Jest w nich mniej swobody, za to więcej profesjonalizmu. Chętnych na licencję nie brakuje.

Młoda moda
Młodzi ludzie wydają na ubrania więcej niż przeciętny konsument i pozostają najliczniejszą grupą klientów. To dobra wiadomość dla potencjalnych biorców firmy obuwniczej Heavy Duty specjalizującej się w sprzedaży obuwia młodzieżowego. Firma ta wkrótce rozpocznie sprzedaż konceptu franczyzowego.

Pieniądze na biznes? Ależ proszę!
Podstawowym problemem, z którym boryka się wielu inwestorów z rynku franczyzy i agencji, jest niedostatek gotówki na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej. Ale idzie nowe, w dodatku lepsze. Agencja Rozwoju Franczyzy oferuje pomoc w uzyskaniu kredytów i doradztwo finansowe specjalnie dla licencjobiorców.

Popyt na punkty kasowe nie maleje
„Najważniejszym celem dla firm kasowych jest stworzenie gwarancji bezpieczeństwa dla franczyzobiorców i ich klientów“ - Marek Sadowski, członek zarządu PAF, rozmawiał z czytelnikami portalu franchising.pl o koncepcji biznesowej Polskiej Agencji Finansowej.

Unia rozdaje pieniądze
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła ostatni w 2005 roku nabór wniosków na dofinansowanie inwestycji, które mają przynieść wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Unijne pieniądze będą wydane w ramach działania 2.3 SPO WKP.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków. Prezentujemy ponad 150 pomysłów na biznes.

Loża komentatora

Gramy w pokera z franczyzodawcami
Wysłałem e-mail do czterdziestu franczyzodawców ze wszystkich branż – od najmniejszych, po światowych gigantów. Miał być dla nich pokerowym „sprawdzam”. Postanowiłem bowiem dowiedzieć się, jak traktują potencjalnych partnerów biznesowych na etapie pierwszego kontaktu.

Jest sprawa

Grosik upadł
Agencja Finansowa Grosik ogłosiła upadłość. Franczyzobiorcy pozostali z długami wobec klientów, którzy choć wpłacili, wciąż mają niezapłacone rachunki. Biorcy Grosika twierdzą, że są zmuszani do przyłączania się do sieci Okienko.

Moja firma

Wyścig po drugie życie
Czesław Lang, kolarski wicemistrz olimpijski z Moskwy, smykałkę do interesów miał od zawsze - był pierwszym kolarzem z kraju komunistycznego, który podpisał kontrakt zawodowy. Teraz organizuje Tour de Pologne – jeden z dziesięciu najbardziej prestiżowych wyścigów kolarskich w świecie. W 2005 roku ten wyścig stał się opłacalnym biznesem.

Pożycz na wieczór
Czy wypożyczalnia filmów to opłacalny biznes? Znawcy rynku twierdzą, że dzięki znanej marce i dobrej lokalizacji, na wypożyczalni da się wciąż nieźle zarobić.

Pierwszoligowa Żabka
Hanna Grobelna dziewięć miesięcy temu została ajentką sklepu Żabka w podwarszawskim Komorowie. Wówczas zastanawiała się, czy będzie potrafiła zarządzać sklepem. Dziś jej punkt jest jednym z najbardziej dochodowych w sieci.

Otworzę kolejny bar
„Gdy otwierałam bar martwiłam się, że mój lokal będzie świecić pustkami. Obecnie moim największym problemem jest zbyt mała powierzchnia lokalu“ – mówi Monika Gosz, która od ponad roku prowadzi bar Green Way przy ulicy Szpitalnej w Warszawie.

TAO pucybuta
Polska to kraj prawdziwie demokratyczny: elektryk może u nas zostać i prezydentem, i pucybutem.

Tanio, a prestiżowo
Placówkę BPH można otworzyć już za 10 tys. z³. Powinno to zainteresować przedsiębiorców w niewielkich miastach. Właśnie tam klienci nie mają często alternatywy i są skazani na usługi jednego banku w okolicy, najczęściej spółdzielczego.

Z klienta w partnera
„Ofertę banku BPH poznałem, bo sam byłem jego klientem. Odpowiadały mi standardy obsługi klienta. Doszedłem do wniosku, że jeżeli miałbym otworzyć placówkę banku, to właśnie BPH“ – mówi Krzysztof Wróblewski, właściciel agencji BPH w Błoniu pod Warszawą.

Polak chce mieć własny bank
Partnerskie systemy bankowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród kandydatów na przedsiębiorców. MultiBank rozpoczął nabór kandydatów zaledwie dwa lata temu, a w zasadzie już go kończy. Zostały tylko cztery placówki do obsadzenia: we Włocławku, Tczewie, Tomaszowie Mazowieckim i Pszczynie.

Wizyta z wizytówką
Nikt sobie nie wyobraża spotkania biznesowego bez wymiany wizytówek. Ważne jest, jak wizytówka wygląda i co się na niej znajduje. W końcu tworzy wizerunek naszej firmy.

Dobre rady

Lustracja we franczyzie
Dobrze by było, aby przed podpisaniem umowy każdy potencjalny franczyzobiorca mógł uzyskać szczegółowe informacje na temat kondycji finansowej franczyzodawcy i historii rozwoju sieci. Polskie firmy co najwyżej ujawniają kandydatom tekst umowy. W artykule pokazujemy, jak mogłaby wyglądać pożyteczna lustracja w biznesie franczyzowym.

Sprzedam biznes Księciu z bajki
Jakiego kandydata dawcy licencji uważają za idealnego uczestnika swojej sieci? A jacy naprawdę są polscy inwestorzy? I jak ich szukać, żeby sieć rosła jak najszybciej, a centrali żyło się dostatniej?

Kara umowna to straszak nie na wszystko
Umowy franczyzowe, agencyjne i partnerskie nakładają na obie strony wiele zobowiązań. Ich wyegzekwowanie jest problemem zarówno dla franczyzodawców, jak i franczyzobiorców. Jednym ze sposobów zdyscyplinowania stron jest wprowadzenie do umowy kar finansowych.

5 trików w zarządzaniu usługami
Firmy usługowe mogą przynosić właścicielom wysokie zyski i wiele satysfakcji. Wystarczy, że wspólnicy zachowują standardy sieci, dbają o jakość usług i o klientów. Zwłaszcza o stałych.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748