„Nie, nie możesz teraz odejść”
W związku z ogłoszoną upadłością firmy, słowa piosenki nabrały nowego znaczenia. Firmę Semax założyli w 1989 roku Wojciech Majchrzak, Mariusz Szeib i Mieczysław Trzeciak. Początkowo Semax był hurtownią odzieżową i działał w przysłowiowym garażu. Dopiero potem został także projektantem odzieży. Pierwszą stworzoną przez firmę marką był Deep Taste of Cotton. Pojawiła się ona w połowie lat dziewięćdziesiątych na podkoszulkach z czystej bawełny. Później Deep został pozbawiony drugiego członu nazwy, gdy kolekcja zaczęła obejmować szerszy asortyment.
W 1999 roku Semax otworzył pierwszy sklep sieci Vabbi Factory Outlet, w której klienci mogą kupić produkty pochodzące z końcówek kolekcji bądź nadwyżek produkcyjnych w cenie dużo niższej niż w sklepach firmowych.
Trzy lata później na rynku pojawiła się marka Hot Oil. To najmłodsza marka Semaxu. Hot Oil była adresowana do dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. Pierwszy salon firmowy Hot Oil został otwarty pod koniec 2004 roku w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Rok później w całym kraju działało już około 120 licencjonowanych punktów sprzedaży tej marki.
Wiosną 2005 roku właścicieli Semaxu zakładali, że w ciągu trzech lat rozwiną sieć sklepów odzieżowych. Chcieli, aby w Polsce działało około 200 sklepów franczyzowych i 15 własnych marki Deep i 100 franczyzowych oraz 10 własnych marki Hot Oil.
W 2007 roku Semax zaczął planować debiut giełdowy, emisja akcji miała zostać przeprowadzona w 2008 roku. Uzyskane z wejścia na giełdę pieniądze miały pomóc w rozwoju sieci sklepów oraz w przejęciu innych firm odzieżowych. Rok później firma obwieściła mediom, że na giełdzie zamierza zadebiutować najwcześniej w 2010 roku.
Na piętnastolecie powstania firmy, Semax przygotował galę w poznańskim Teatrze Narodowym. Bawili się na niej pracownicy firmy, franczyzobiorcy oraz osoby zaprzyjaźnione z firmą. Gala była uświetniona występem Hanny Banaszak oraz aktorów Teatru Nowego. Po gali był bankiet, goście tańczyli do białego rana. Wówczas nie przypuszczali, że po czterech weselach często następny jest pogrzeb.
Debiutu giełdowego nie będzie, ani realizacji planów z 2005 roku. Semax ogłosił upadłość.
(smoli)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.