Duża konkurencja na rynku gastronomicznym sprawia, że wielu właścicieli restauracji dywersyfikuje swoją działalność i inwestuje w nowe marki.
Poniedziałek
10.08.2009
Winobary - tak będzie się nazywać nowa sieć franczyzowych winiarni, które zamierza otwierać właściciel sushi barów Sakana.
 

Spółka Sakana, właściciel sześciu restauracji Sakana Sushi Bar zamierza uruchomić drugą sieć lokali, w których sprzedawane będzie wino. Winobary – bo tak będą nazywać się punkty sprzedaży wina – firma planuje rozwijać we franczyzie.

Jak zapowiada Tomasz Romanik, prezes firmy Sakana, pierwszy lokal Winobar ma powstać jeszcze w 2009 roku w Warszawie. Liczba kolejnych barów z winem będzie zależeć od tego, ilu franczyzobiorców okaże się zainteresowanych przystąpieniem do sieci.

Spółka Sakana jest właścicielem sieci restauracji typu premium oferujących dania kuchni japońskiej. Pierwszy sushi bar Sakana powstał w 2001 roku na Placu Teatralnym w Warszawie. Była to wówczas jedyna restauracja sushi w Polsce działająca w formie rolling baru („z pływającymi łódeczkami”). W chwili obecnej restauracje sieci działają takżw w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.

Wprowadzenie na rynek drugiej marki gastronomicznej jest jednym z założeń strategii spółki. Drugim z wyznaczonych celów było uruchomienie w najbliższym czasie 12 sushi barów. Niestety, zdaniem obserwatorów rynku gastronomicznego nie będzie to możliwe ze względu na słabe wyniki finansowe spółki. W I kwartale br. firma zanotowała stratę na poziomie ok. 0,4 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedzającego wypracowała ok. 0,7 mln zł zysku.

(awh)


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz