Jak wybrać biznes dla siebie – dowiesz się w WB! Otwórz z nami sklep sportowy, bar dla graczy komputerowych, bank i sklep z branży „dom i ogród”. Testujemy franczyzodawców, podpowiadamy, jak dostać dotację na firmę i odkrywamy tajemnice sprawozdań finansowych. Mateusz Kusznierewicz opowiada o swoich firmach.
 

W lipcowym numerze 7/2011 (78)

Supertemat

image

Pieniądze w domu i ogrodzie
Kiedy kryzys dopadł branżę budowlaną, firmy sprzedające artykuły wyposażenia wnętrz oberwały rykoszetem. Teraz powoli zaczynają się odbijać od dna, choć na duże zyski przyjdzie im jeszcze poczekać.

Kasa z szafy
Franczyzowe sklepy z meblami pojawiają się w coraz mniejszych miejscowościach, w dużych miastach sieci ciągle wolą otwierać placówki własne.

Zysk na dodatek
Polacy aranżują swoje domy z coraz większą starannością, nic więc dziwnego, że na rynku pojawiają się kolejne sklepy oferujące niepowtarzalne dodatki dekoracyjne.

image

Biznes dobrze ułożony
Do tworzenia systemów franczyzowych przystępują firmy, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku i wieloletnie doświadczenie w branży budowlanej i wykończenia wnętrz.

Przegląd marek franczyzowych z branży dom i ogród: Abra, Doragio, Villeroy & Boch, Bielbaw Home, Eurofirany, DDD Dobre Dla Domu, Ruck Zuck, Komfort, Jeta, Stairs Center, Podłogi i Drzwi oraz Bricomarche.

Raport specjalny

Licencja na biznes pod lupą
Kusi nas własny biznes. Wcielamy się w rolę etatowego pracownika, który po godzinach poszukuje franczyzowego pomysłu na biznes dla siebie. Sprawdźmy, jak potraktują nas franczyzodawcy.

Moim zdaniem

Dlaczego Polak nie potrafi
Polska, kraj w większości płaski, buduje autostrady wolniej niż górzysta i pochłonięta przez kryzys Portugalia.

Nie liczy się wielkość, ale jakość
Przy wyborze systemu franczyzowego dla siebie tylko w jakimś stopniu warto kierować się wielkością sieci i krajem jej pochodzenia. Na pewno równie ważne jest, czy koncept pasuje do naszego wyobrażenia o biznesie.

Fakty trendy

image

Lepiej mieć kilka portfeli niż jeden
Franczyza jest biznesem absorbującym i wymagającym zaangażowania. Są jednak franczyzobiorcy, którzy nie poprzestają na jednej placówce i otwierają kolejne. Bo warto.

Kremy w galerii i na ulicy
Sklepy z markowymi kosmetykami dla kobiet i mężczyzn ruszają z franczyzą.

Pizza po irlandzku
Crazy Piramid Pizza otworzy pierwszą placówkę poza granicami Polski.

Alior Bank tworzy Radę Partnerów
Partnerzy banku będą mogli wpływać na kierunki jego rozwoju poprzez swoich przedstawicieli.

Agenci na warsztaty
Firma Service Master & Wash Master uruchomiła trzecią agencyjną stację obsługi aut.

Promocja na hamburgera
W okresie wakacyjnym sieć restauracji Mr Hamburger obniża opłatę wstępną dla franczyzobiorców.

Wpadnij w oko internaucie
Rośnie znaczenie reklamy w internecie. Potencjał ten wykorzystuje kanadyjska firma WSI, która specjalizuje się w usługach z zakresu marketingu z sektora MiSP.

Myjnie bezdotykowe zdobywają markety
W lipcu ruszają pierwsze partnerskie myjnie Auto-Spa. Wszystkie zlokalizowane są przy sieci hipermarketów.

Odzież w dwóch odsłonach
Franczyzobiorcy Okay Multibrand Shops sami wybierają wizualizację swojego sklepu odzieżowego.

Debiuty Powroty

image

5.10.15 wraca do gry
Jeszcze w zeszłym roku sieć sklepów z odzieżą dla dzieci wstrzymywała kolejne otwarcia. Teraz nadrabia zaległości – tylko w ostatnim miesiącu otwarto pięć placówek 5.10.15.

Wzrośnie Spadnie

Pogoń polonezem po autostradzie z piasku
Obecna dekada zadecyduje o przyszłości polskiej gospodarki. Zielona wyspa stoi na rozdrożu: może rzucić cień na dzisiejszych europejskich liderów albo zarosnąć chwastami i pójść na dno.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

451 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

image

Firma na medal
– W pełni uczestniczę w funkcjonowaniu firm, których jestem właścicielem lub udziałowcem. Wręcz nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej – mówi Mateusz Kusznierewicz, polski żeglarz, mistrz świata, medalista olimpijski i biznesmen.

Moja firma

Firma na dopingu
W handlu artykułami sportowymi ważna jest sezonowość. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów sportowych modlą się o śnieżną zimę i ciepłe lato. W przeciwnym razie klienci zostaną w domu, a towar – na półkach.

Bar dla wygranych
Dla jednych konsola do gier komputerowych i kufel piwa to sposób na udany wieczór, dla innych – intratny biznes.

Pieniądze nie śmierdzą
Wraz z postępem cywilizacyjnym nieuchronnie rośnie produkcja odpadów przemysłowych i komunalnych. Czy to znaczy, że otwarcie przedsiębiorstwa zajmującego się wywozem śmieci pozwoli szybko się wzbogacić?

Moja e-firma

Kiedy pracownik otwiera bank
Edyta Bożek kilkanaście lat pracowała w oddziale PKO Banku Polskiego. Stanowisko etatowe zamieniła na placówkę agencyjną swojego dawnego pracodawcy.

Znana marka

Gazeta za 2 zeta
Pierwszy numer „Gazety Wyborczej” ukazał się 8 maja 1989 roku w nakładzie 150 tysięcy egzemplarzy. Apogeum sprzedaży osiągnęła rok później. Nakład wzrósł do 500 tysięcy. Dzisiaj „Gazeta Wyborcza” to rentowne i sprawnie zarządzane, niezależne finansowo przedsiębiorstwo.

Biznes regionalny

Nadziany jak jabłko
Polska znajduje się w czołówce największych producentów jabłek w Unii Europejskiej, a ilość zebranych owoców wciąż rośnie. Warto dołączyć do grona tych, którzy na nich zarabiają.

Biznes style

Atak na gotówkę
Aplikacje w zegarku, bransoletce czy breloczku – tak w przyszłości będą wyglądały karty płatnicze. Marzeniem bankowców jest to, by Polacy dokonywali wszystkich transakcji w formie bezgotówkowej. To jednak mało realne. Wyjątkiem są przedsiębiorcy, którzy za pomocą kart realizują 96,7 proc. płatności.

Steki menedżera

image

Biznes w rytmie hip-hopu
- W odzież różnych marek spółki Tribal Polska ubierają się czołowi przedstawiciele breakdance, skateboardingu, hip-hopu i rocka. Ubrania promują gwiazdy show-biznesu takiej jak Limp Bizkit, Cypress Hill czy Korn – opowiada z dumą Dariusz Marzec, prezes zarządu polskiego oddziału firmy Tribal Polska, producenta odzieży typu streetwear.

Na prawo patrz

Pokerowe sprawdzam dla przedsiębiorców
Wiele osób, które myślą o przystąpieniu do sieci franczyzowej, zadaje sobie pytania na temat wiarygodności franczyzodawcy i jego systemu. Podpowiadamy, jakie informacje na temat potencjalnego partnera można znaleźć i gdzie ich szukać.

Jest sprawa

image

Get in – get out
Nieuczciwy franczyzobiorca Getin Banku z Bydgoszczy ukradł klientom 7 mln zł i rozpłynął się we mgle.

Dobre Rady

Zarabiaj w ogródku
Ogródek przy restauracji może nawet podwoić obroty lokalu. Jego projekt musi być jednak dobrze przemyślany.

Zyski pod kontrolą
Rachunek zysków i strat to kluczowy dla firmy element sprawozdania finansowego. Zawarte w nim pozwalają firmie rozsądnie ciąć koszty i więcej zarabiać.

ABC Firmy

Dotacja na firmę
Zakładasz firmę i potrzebne ci pieniądze na start? Jedną z możliwości jest bezzwrotna dotacja przyznawana przez urząd pracy. Podpowiadamy, w jaki sposób ją uzyskać.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748