Eurocash podwoił zysk dzięki sieciom Emperii

Eurocash odkupił od Emperii Grupę Dystrybucyjną Tradis za 1,1 mld zł.
Piątek
11.05.2012
Efekty fuzji już widać na papierze. Sprzedaż rośnie, ale trzeba spłacać długi za sfinansowanie przejęcia.
 

Wyniki finansowe osiągnięte przez Eurocash od stycznia do marca tego roku po raz pierwszy uwzględniały wpływ przejęcia Tradisu, czyli hurtowo-dystrybucyjnej części lubelskiej spółki Emperia. Jedno z największych, a przy tym najbardziej burzliwych przejęć w polskim handlu, znajduje teraz odzwierciedlenie w słupkach sprzedaży i zysków.

Eurocash wydał na zakup sieci franczyzowych Emperii 1,1 mld zł, ale wszystko wskazuje na to, że nabytek się zwraca. Spółce Luisa Amarala udało się dzięki fuzji nie tylko osiągnąć pozycję hegemona na franczyzowym rynku FMCG (dóbr szybko zbywalnych), ale i niemal podwoić przychody i zysk brutto ze sprzedaży. W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedaż grupy sięgnęła ponad 3,7 mld zł, podczas gdy rok wcześniej nieznacznie przekroczyła 2 mld zł.

- W minionym kwartale jedną z kluczowych kwestii było rozpoczęcie procesu łączenia Grupy Tradis z dotychczasową Grupą Eurocash. Proces ten przebiega zgodnie z planem i przynosi efekty na miarę naszych oczekiwań – mówi Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocash.

Blisko 90-proc. wzrost sprzedaży nie przełożył się jednak w podobnym wymiarze na poprawę czystego zysku. Ten w pierwszym kwartale 2012 wyniósł 10,3 mln zł i był o 17 proc. większy niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

- W wynikach grupy widać skokowy wzrost skali działalności i pierwsze korzystne tego efekty, oczywiście połączone ze wzrostem kosztów finansowych, wynikających z obsługi długu zaciągniętego na sfinansowanie przejęcia Tradisu – tłumaczy Owczarek.

W ramach sieci detalicznych zarządzanych przez Eurocash działa ok. 10 tys. niezależnych sklepów detalicznych, m.in. takich marek, jak ABC, Delikatesy Centrum i Groszek.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022