Spośród trzech modeli współpracy, to właśnie we franczyzie można zarobić najwięcej na prowizjach od sprzedaży polis.
Poniedziałek
16.06.2014
Franczyzodawca agencji ubezpieczeniowych Superpolisa współfinansuje uruchomienie placówki.
 

Spółka Agencja Konsultant zarządza siecią 11 placówek własnych Superpolisa, ponadto ma podpisane 250 umów partnerskich i zespół prawie 500 sprzedawców indywidualnych. Strategia firmy zakłada dywersyfikację kanałów sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, które będzie można kupić w stacjonarnych biurach, przez internet oraz call center. Partnerzy firmy, którzy zdecydują się na współpracę  z Superpolisą mają do dyspozycji trzy modele współpracy: franczyza, partner i doradca. Franczyzodawca w żadnym z modeli nie narzuca celów sprzedażowych. Działanie firmy jest oparte na systemie porównawczo-transakcyjnym. Pozwala on agentom porównać, wycenić i przeprowadzić sprzedaż polisy na jednej platformie informatycznej.

- Od wielu lat funkcjonujemy w branży ubezpieczeniowej. Wiemy, jak wygląda praca agentów i dlatego, tworząc koncepcję Superpolisy, chcieliśmy, by ta praca stała się efektywniejsza i łatwiejsza. To właśnie dlatego stworzyliśmy skuteczny  model biznesowy. Postawiliśmy na system informatyczny, który skraca czas przygotowania ofert i usprawnia proces sprzedaży – wyjaśnia Dariusz Daraż, dyrektor rozwoju sieci Superpolisy.

Najwyższe prowizje otrzyma przedsiębiorca, który zdecyduje się na współpracę franczyzową. Może on także liczyć na dofinansowanie w kwocie 10 tys. zł przy inwestycji w placówkę. Franczyzodawca nie obawia się, że klienci z zakupem ubezpieczeń przeniosą się do internetu.
- Naszą ambicją jest pokrycie zasięgiem całego kraju. Współpracujemy zarówno z partnerami z dużych jak i mniejszych miast. Dane z polskiego rynku mówią bardzo wyraźnie, że nadal wolimy kupować ubezpieczenia w agencji stacjonarnej. Klienci, którzy poszukiwań ubezpieczeń nie chcą zakończyć transakcją przez nasz portal otrzymują informację o najbliższym dla nich punkcie sprzedaży Superpolisy - mówi Dariusz Daraż.

Partnerzy Superpolisy mają do dyspozycji cykle szkoleniowe z zakresu produktów ubezpieczeniowych, marketingu i technik sprzedaży. Franczyzodawca prowadzi je zarówno w swojej siedzibie, jak i w regionach. W przypadku, gdy do sieci dołącza już wcześniej istniejąca agencja ubezpieczeń, wtedy firma organizuje specjalnie dla jej pracowników dedykowane sesje treningowe.
- Nasi partnerzy mają do dyspozycji bazę wiedzy dostępną przez stronę internetową, ale także dedykowane im call center, które jest w stanie szybko i sprawnie pomóc i doradzić w zakresie technicznym jak i administracyjnym - zapewnia dyrektor rozwoju sieci.

Superpolisa inwestuje także w działania marketingowe. Prowadzi m.in. kampania reklamową w grupie telewizyjnej Polsatu. Ponadto marka sponsorem transmisji Formuły 1 w telewizji. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz