Setna agencja CUK
W systemie franczyzowym multiagencji CUK Ubezpieczenia działa już 100 placówek. Setny punkt powstał 25 czerwca w Chojnicach.
- To dla nas ważny moment i potwierdzenie, że decyzja podjęta w 2008 roku, gdy w Koninie działalność rozpoczął nasz pierwszy punkt partnerski, była słuszna. Wówczas, mając już za sobą 7-letnie doświadczenie jako multiagencja, dostrzegliśmy niezagospodarowany potencjał biznesowy zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i dzięki franczyzie zwróciliśmy się ku nim. W zamian za know-how nasi partnerzy dają nam dostęp do lokalnych społeczności - mówi Maciej Kuczwalski, dyrektor sprzedaży i członek zarządu multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Agencję CUK można otworzyć w miejscowości liczącej przynajmniej 10 tys. mieszkańców. Rozbudowany system szkoleń, informatyzacja oddziału i wsparcie marketingowe pozwalają przystąpić do systemu niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w branży ubezpieczeniowej. Cały proces otwarcia oddziału zamyka się w dwóch miesiącach. Koszt uruchomienia placówki wynosi ok. 15 tys. złotych, jednak jej właściciel powinien liczyć się z koniecznością dofinansowania biznesu do 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia sprzedaży. Po tym czasie spodziewany jest zwrot z inwestycji.
- Naszych partnerów franczyzowych dobieramy przede wszystkim pod kątem znajomości otoczenia i w oparciu o analizę konkurencji. Zaletą jest dla nas również posiadanie własnego lokalu w centrum miasta, ale jesteśmy oczywiście skłonni wesprzeć franczyzobiorcę w poszukiwaniach odpowiedniego miejsca – tłumaczy Monika Grabowska, dyrektor Działu Rozwoju Sieci Zewnętrznej.
Właściciel nowo otwartego punktu, Magdalena Jutrzenka-Trzebiatowska, może pochwalić się bogatym doświadczeniem sprzedażowym. Przez ostatnie 6 lat związana była z koncernem Unilever, producentem i dystrybutorem takich marek jak Rama, Knorr, Lipton, Cif, Domestos, Dove. Miała również krótki epizod w branży farmaceutycznej jako reprezentant handlowy.
- Lokal, w którym prowadzę biznes jest wynajmowany. Zatrudniam jednego pracownika. Uruchomienie placówki sfinansowałam z własnych środków. Z moich obserwacji i przeprowadzonego researchu wynika, że Polski rynek ubezpieczeń jest bardzo perspektywiczny. Przyrost klasy średniej powoduje, że coraz więcej osób może pozwolić sobie na zakup wartościowych dóbr materialnych, które z kolei stają się przedmiotem ubezpieczenia. Na rynku dostępna jest bardzo szeroka gama produktów ubezpieczeniowych różnych towarzystw. Multiagencja oferująca polisy 30 towarzystw w jednym miejscu, to dobry sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – mówi franczyzobiorczyni.
Na terenie Chojnic i powiatu funkcjonuje około 25 agencji pośredniczących w sprzedaży ubezpieczeń, w tym oddział największego krajowego ubezpieczyciela – PZU. Nie można również zapominać o usługach Poczty Polskiej w tym zakresie. W większości są to jednak małe działalności jednoosobowe, które oferują polisy 2-3 towarzystw, a wyboru tej najlepszej dokonują na podstawie samodzielnej analizy.
- Zakres oferty CUK, od podstawowego ubezpieczenia OC i AC pojazdu, przez ubezpieczenia podróżne, rolne, aż po skomplikowane ubezpieczenia dla biznesu i na życie, stanowi ewenement na naszym chojnickim rynku, z czym wiążę duże nadzieje. Cel, jaki sobie postawiłam, to przede wszystkim zdobycie zaufania klientów i wypracowanie jak najlepszej pozycji na trudnym i nasyconym ubezpieczeniami rynku w Chojnicach – dodaje przedsiębiorca.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Agenci ubezpieczeniowi nie narzekają na brak klientów. A licencji na biznes w tym segmencie rynku też nie brakuje.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Rynek ubezpieczeniowy coraz bardziej się konsoliduje. Do sieci CUK Ubezpieczenia w ubiegłym roku dołączyło 750 partnerów.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Kamil Franciszkiewicz najpierw poznał branżę i firmę od podszewki, a dopiero później został jej franczyzobiorcą. Na jaką markę postawił?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.