Firma MarcPol działa na rynku od 26 lat, ale jej rozpoznawalność ogranicza się w zasadzie do Mazowsza.
Środa
09.07.2014
Polska sieć handlowa chce dzięki franczyzie otworzyć 18 nowych sklepów spożywczych.
 

- Jesteśmy również zainteresowani współpracą z lokalnymi sieciami sklepów lub właścicielami pojedynczych placówek o powierzchni powyżej 200 m2. Preferujemy współpracę na zasadzie franczyzy, ale dopuszczamy również możliwość ajencji. Chcemy zaoferować naszym partnerom elastyczną ofertę, ponieważ zależy nam na maksymalnym zwiększeniu potencjału obrotu towarowego w naszych sklepach – taką deklarację złożył Michał Kubajek, dyrektor ds. marketingu MarcPol w rozmowie z portalem dlahandlu.pl.

Strategia spółki zakłada, że do 2016 roku sieć powiększy się o 18 sklepów, m.in. w takich miastach, jak Żory, Turek, Zambrów, Ełk, Bełchatów, Sochaczew, Nieporęt czy Świdnik. Do tego potrzebuje jednak nowych lokalizacji. Na swojej oficjalnej stronie Marcpol informuje m.in. o poszukiwaniach lokali o powierzchni od 200 do 400 m2 w dużych miastach oraz działek położonych w ciekawych lokalizacjach („na osiedlach mieszkaniowych, przy głównych szlakach komunikacyjnych itp.”).

Nowych punktów sieć potrzebuje tym bardziej, że pod koniec maja utraciła 11 sklepów na rzecz Jeronimo Martins. W miejsce MarcPolów szyldy Biedronki pojawią się w województwie łódzkim, mazowieckim i śląskim. W sieci pozostało natomiast 65 sklepów, działających głównie na terenie Warszawy oraz w centralnej i wschodniej części Polski.

Szczegóły dotyczące zasad przystąpienia do sieci MarcPol nie są jeszcze znane - centrala nie odpowiada na liczne maile w tej sprawie. Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Franchising.pl, MarcPol współpracę z niezależnymi przedsiębiorcami rozważał już jakiś czas temu. Doszło nawet do konkretnych rozmów o zasadach kooperacji. Franczyza może okazać się dla MarcPolu jedyną szansą pozostania na rynku i dalszego rozwoju sieci, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję ze strony dyskontów i innych sieci supermarketów. 

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022