Gastronomia goni lato
Wiele sieci gastronomicznych w swoich planach dotyczących otwarć restauracji uwzględnia fakt, że latem Polacy są bardziej skłonni do jedzenia na mieście. Sprzyja pogoda oraz sezon urlopowy. Uruchomienie lokalu w okresie wakacji w miejscowości turystycznej może przyspieszyć zwrot z inwestycji. Tym bardziej, że dzięki ogródkowi restauracja jest w stanie przyjąć więcej gości. Bobby Burgera zarabia głównie na młodzieży, dlatego sieciowe lokale otwarte są do późnych godzin nocnych, kiedy nocne kluby powoli pustoszeją, a imprezowicze chętnie coś przegryzą w drodze do domu. Bobby Burger serwujący hamburgery, znany do niedawna tylko w Warszawie, w krótkim czasie otworzył dwa bary w Krakowie.
- Naszą ambicją nie jest konkurowanie z kebabami czy innymi barami typu fast food. Oferujemy zupełnie inny produkt. Dbamy o klimat miejsca, różnorodność smaku, dostępność i atrakcyjną ceną za wartościowy produkt - mówi Stanisław Bontemps, współwłaściciel Bobby Burgera.
Grupa Gastromall, właściciel sieci restauracji z jedzeniem na wagę Olimp, intensywnie rozwija swój nowy koncept gastronomiczny Companeros. W ciągu 5 miesięcy otwarto trzy lokale z daniami kuchni meksykańskiej - tacos, burrito, quesadillas, wrapami. W pierwszy dzień wakacji ruszyła franczyzowa restauracja w Krakowie, w sąsiedztwie Rynku Głównego.
- Restauracje Companeros działają także w pasażu nowego Dworca Głównego PKP w Krakowie oraz w Galerii Korona w Kielcach. W ostatnich tygodniach menu rozszerzono o burrito w wersji śniadaniowej; z jajecznicą, bekonem i pikantną papryką. Jesienią br. planowane jest otwarcie kolejnej restauracji - tym razem w budowanym centrum biurowym Orange Office w Krakowie - zapowiada Izabela Domaradzka, koordynator projektów, Grupa Gastromall
Z kolei Sphinx uruchomił na parterze białostockiej galerii Alfa lokal na powierzchni 200 m2 z 90 miejscami siedzącymi. Lokalizacja w centrum handlowym gwarantuje równomierny dopływ klientów przez cały rok. Najnowsza restauracja Sphinx jest miejscem przyjaznym rodzinom z dziećmi. Z myślą o najmłodszych przygotowano korner zaopatrzony w zabawki dla dzieci w różnym wieku.
- Jestem przekonana, że nasza restauracja będzie przyciągała do centrum Alfa mieszkańców miasta i okolic. Jest to miejsce doskonale przystosowane do potrzeb rodzin z dziećmi. Zapewniamy bowiem nie tylko dedykowane dzieciom menu, ale również atrakcyjnie urządzoną strefę zabaw. Poza tym nasz lokal jest dogodnym miejscem zarówno na wspólne posiłki ze znajomymi, jak i odpoczynek między zakupami - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali