Rodzina Wosiów dzieli się władzą
Do tej pory w skład zarządu Piotra i Pawła wchodzili m.in. prezes Piotr Woś i wiceprezes Paweł Woś, a mama braci - Eleonora Woś jest członkiem rady nadzorczej. Dzisiaj spółka poinformowała o powiększeniu zarządu o nowego wiceprezesa. Został nim Marcin Ratajczak, który objął także funkcję dyrektora handlowego. Menedżer jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na wydziale handlu i marketingu oraz MBA przy Wielkopolskiej Szkole Biznesu. Nowy wiceprezes posiada wieloletnie doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i dystrybucją w firmach takich jak: Unilever, Sarantis, Raisio Polska oraz Chata Polska. Ostatnie lata Marcin Ratajczak spędził w Imperial Tobacco Polska na stanowisku dyrektora sprzedaży i prokurenta firmy.
W sieci Piotr i Paweł Marcin Ratajczak odpowiedzialny będzie za tworzenie i realizację strategii handlowej oraz umacnianie negocjacyjne pozycji supermarketów w ramach Grupy Handlowej PL Plus. Grupa Handlowa powstała z inicjatywy Piotr i Pawła oraz spółki Bać-Pol, która zaopatruje m.in. sklepy Spar. PL Plus rozwija swój koncept marki ekonomicznej "Lubię" w różnych kategoriach produktowych. Marka obejmuje już ponad 100 indeksów asortymentowych.
- Stworzenie ekonomicznej marki własnej od podstaw na rynku tak konkurencyjnym byłoby dla nas samodzielnie niezwykle trudnym zadaniem. Na bazie tej nowej marki, chcemy pokazać, że razem można sięgać po sukcesy nieosiągalne dla każdego oddzielnie i tworzyć wartość dodaną bardzo pożądaną przez naszych klientów - mówił Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.
Marcin Ratajczak nie od dziś zajmuje czołowe stanowiska w wielkopolskich sieciach spożywczych. Dekadę temu w pochodzącej z Poznania Chacie Polskiej piastował stanowisko dyrektora generalnego. W udzielonym w tedy wywiadzie w magazynie Nasz Kolporter mocny nacisk kładł na rozwój franczyzy.
- Franchising okazuje się jedną z najefektywniejszych form rozwoju własnej działalności gospodarczej. Franczyzobiorca korzysta ze znanej już marki nie rezygnując jednocześnie z niezależności jako przedsiębiorca. W Chacie Polskiej kupcy mają duży wpływ na zarządzanie siecią. To właściciele sklepów pozostają najbliżej klienta i wiedzą najwięcej o jego preferencjach zakupowych - wypowiadał się na łamach miesięcznika.
Również Piotr i Paweł otwiera coraz więcej supermarketów na licencji. W czerwcu franczyzobiorcy sieci otworzyli dwa sklepy - w Wejherowie i Żorach. Oznacza to, że pod logo firmy działa już 107 sklepów
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....