Podczas ubiegłorocznych Targów Franczyzy oferta franczyzowa S’poco Loco cieszyła się dużym zainteresowaniem. Jednak w ciągu niespełna roku nie udało się pozyskać franczyzobiorców.
Środa
13.08.2014
S’poco Loco ma wspólną kuchnię centralną i nową lokalizację w stolicy.
 

Pod marką S’poco Loco działają restauracje oferujące przekąski kuchni meksykańskiej. Od 2013 roku firma oferuje współpracę na zasadzie franczyzy. - Franczyza wydała nam się najkorzystniejszą formą współpracy zarówno dla nas, jak i dla naszych przyszłych partnerów – mówi Tomasz Jakubiak, gospodarz telewizyjnych programów kulinarnych i współwłaściciel konceptu.

W tym roku zmieniła się struktura właścicielska firmy. Nowi udziałowcy S’poco Loco postawili jednak nie na rozwój sieci, a na rozbudowę firmowej infrastruktury: powstała jedna kuchnia centralna, która będzie zaopatrywać w niezbędne półprodukty wszystkie restauracje S’poco Loco. W kuchni przygotowywane są również oferowane w sprzedaży detalicznej (m.in. w piekarniach i cukierniach) produkty kuchni arabskiej I Love Hummus - kolejnej marki, której współwłaścicielem jest Tomasz Jakubiak.

Firmowa restauracja zmieniła również lokalizację – z dotychczasowej na terenie Wilanowa na Saską Kępę.
- Jest takie powiedzenie, który mówi, że czasem trzeba zrobić krok do tyłu by potem zrobić dwa do przodu. Z dniem dzisiejszym kończymy działalność naszego lokalu przy ul. Sarmackiej. Skupiamy się na ponownym otwarciu naszego lokalu na Francuskiej i wierzymy, że za parę tygodni będziemy mogli znowu się zobaczyć – czytamy na profilu sieci na Facebooku.

S’poco Loco to pierwsza w Polsce sieć restauracji oferujących kuchnię meksykańską, która postawiła na rozwój we franczyzie. Tomasz Jakubiak osobiście promował koncept podczas ubieglorocznych Targów Franczyzy. W 2014 roku, w ślady S'poco Loco poszła marka Companeros. Ale Meksyk!, należąca do Grupy Gastromall, która w swoim portfolio ma jeszcze franczyzową sieć restauracji Olimp serwujących jedzenie na wagę. Czy franczyzowa kuchnia meksykańska przyjmie się w kraju nad Wisłą - pokaże czas. Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research zapytała Polaków o preferencje kulinarne w kontekście kuchni narodowych. Meksykańskie smaki uplasowały się na czwartej pozycji po daniach kuchni polskiej, wloskiej i chińskiej.

 


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz